دیابتی‌های ورزشکار در یزد بیمه می‌شوند

 

مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد با اشاره به نقش ورزش در ارتقای سلامتی افراد به ویژه بیماران دیابتی، از بیمه شدن دیابتی‌های ورزشکار در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز «سیدمحمدرضا آقایی» با اشاره به ضرورت حمایت مستمر از بیماران مبتلا به دیابت استان یزد،‌ اظهار کرد: همه بیماران دیابتی که فعالیت ورزشی انجام می‌دهند بیمه می‌شوند.

وی ورزش را از برنامه‌های روزمره بیماران دیابتی دانست و خاطرنشان کرد: با صدور کارت استفاده از خدمات پزشکی و ورزشی علاوه بر برنامه‌ریزی ورزشی برای دیابتی‌ها، برای هر نوع آسیب ورزشی که برای بیمار رخ دهد، مبلغ ۶۵ میلیون ریال، به وی پرداخت می‌شود.

مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد افزود: چنانچه آسیب، به خرید تجهیزات پزشکی منجر شود، تا سقف ۱۷ میلیون ریال، آسیبی که به فیزیوتراپی، جراحی، ام‌آرآی، سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن منجر شود، تا سقف ۹ میلیون ریال هزینه درمانی و در صورت نقص عضو، مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال به بیماران دیابتی اختصاص می‌یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: این اقدام با همکاری مرکز دیابت یزد و هیئت پزشکی و ورزشی استان انجام می‌شود و بیمه ورزشی بیماران تا یک سال دارای اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی به‌منظور استفاده از مزایای این طرح هر سه ماه یک‌بار برای معاینه منظم و شرکت در کلاس‌های آموزشی و ورزشی به مرکز دیابت مراجعه کنند و با ارائه کارت شناسایی و واریز مبلغ ۱۵۰ هزار ریال از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..