رئیس کمیته امداد بهاباد:

۴۱ میلیارد ریال زکات در بهاباد جمع‌آوری شد

رئیس کمیته امداد شهرستان بهاباد گفت: سال گذشته با همکاری مردم و عاملان زکات در این شهرستان نزدیک به ۴۱ میلیارد ریال زکات جمع آوری شد.

حمید دهقان بهابادی با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ زکات در جامعه نیازمند اقدامات رسانه ای و تبلیغی گسترده، هدفمند و با محتوا در این حوزه است، اظهار داشت: گسترش فریضه بزرگ و الهی زکات نیازمند ترویج این فرهنگ در بین مردم است .

وی، کمیته امداد را دارای یک هدف الهی برای کمک به نیازمندان توصیف کرد و ادامه داد: خداوند کمیته امداد را در پرتو انقلاب اسلامی به مردم ایران هدیه کرده است.

رئیس کمیته امداد بهاباد با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای احیای فریضه زکات در جامعه تصریح کرد: برای تحقق این مهم، ائمه جمعه و جماعات می توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی و نهادینه کردن فریضه زکات در بین اقشار مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در بین فقرا و نیازمندان توزیع شده و مقداری نیز صرف تعمیرات و ساخت مسکن مددجویان و نیازمندان جامعه شده است، افزود: زکات جمع آوری شده صرف کمک به مسکن و معیشت نیازمندان شهرستان می شود.

دهقان بهابادی بیان داشت: ۷۰ درصد از این زکات جمع آوری شده برای امور محرومان و نیازمندان از جمله کمک معیشت، کمک هزینه تحصیلی و درمانی، تهیه جهیزیه و مرمت و بازسازی مسکن روستایی و ۳۰ درصد برای کارهای عام المنفعه نطیر ساخت مسجد و … هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد بهاباد همچنین عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید فطر همشهریان بهابادی می‌توانند از طریق شماره کارت‌های مجازی امانی و شرعی دبیرخانه شورای زکات شهرستان بهاباد، وجوه فطریه و کفارات خود را پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۷۹۲۸ برای زکات فطریه عام ، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۶۱۹۲ برای زکات فطریه سادات، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۴۴۶۹ برای کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۲۷۳۶ برای کفاره عمد در نظر گرفته شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..