آمار پایین دریافت دُز یادآور کرونا در یزد/احتمال اوج‌گیری کرونا در کمال ناباوری

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با بیان اینکه در دو هفته ابتدایی فرودین ماه امسال هم روند صعودی و هم روند نزولی ابتلا به کرونا را در استان تجربه کردیم، گفت: با این حال تجربه چند سال شیوع کرونا نشان داده که با وجود وضعیت فعلی و در کمال ناباوری ممکن است با روند صعودی و وضعیت حاد ابتلا به کرونا مواجه شویم.

دکتر «مسعود شریفی» راجع به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان یزد اظهار کرد: استان یزد نیز از اوایل اسفند ماه سال گذشته همانند سایر استان‌های کشور با روند صعودی افزایش مبتلایان و بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا مواجه شد.

وی با بیان این که این روند در اولین هفته فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز با توجه به کاهش رعایت نکات بهداشتی روند صعودی خود را حفظ کرد، افزود: خوشبختانه از هفته دوم فروردین ماه این نمودار با شیب ملایمی روند نزولی را در پیش گرفته و به‌نظر می‌رسد با تداوم همین روند نزولی، ابتلای شهروندان به ویروس کرونا در هفته‌های آینده با کاهش تعداد بستری‌ها نمود پیدا کند.

شریفی خاطرنشان کرد: اکنون سومین سالی است که از زمان پیدایش این ویروس و همه‌گیری آن گذشته و در این مدت نیز تجربه ثابت کرده‌ که در کمال ناباوری و حتی در شرایط اوج روند نزولی، آمار مبتلایان با پیدایش سویه‌های جدید این ویروس به یک باره روند صعودی پیدا کرده و شرایط حادی را بر جامعه حاکم می‌کند.

وی ضمن هشدار نسبت به این موضوع که همزمان با صعودی شدن نمودار مبتلایان و بستری‌ها همچون پیک‌های قبلی، قطعاً تعداد فوتی‌های کرونا نیز افزایش خواهد یافت، یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع روند صعودی بیماری را کاهش اهتمام افراد جامعه به رعایت نکات ایمنی و بی توجهی به تکمیل فرایند چرخه واکسیناسیون با تزریق دوز یادآور ذکر کرد.

این مسئول در ادامه یادآور شد: هم‌اکنون کمتر از پنج درصد افراد مشمول در استان دوز یادآور یا همان دوز چهارم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و این درحالیست که تداوم روند نزولی بیماری و ایمنی جامعه در برابر پیدایش احتمالی سویه‌های جدید تنها با تزریق دوز یادآور و تکمیل چرخه واکسیناسیون در کنار رعایت نکات بهداشتی پیشگیری از کرونا ممکن خواهد بود.

شریفی به تغییر رنگ‌بندی نقشه کرونایی استان نیز اشاره و عنوان کرد: هم اکنون شهرستان‌های ابرکوه و خاتم و مروست در وضعیت قرمز هستند و به جز اشکذر و بهاباد که به رنگ آبی می‌باشند، سایر شهرستانهای باقیمانده در وضعیت کرونایی رنگ زرد قرار دارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..