سرمایه‌گذاری ۹۰۰۰ میلیاردی بخش خصوصی در گردشگری یزد

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌ کل میراث‌فرهنگی استان یزد از تکمیل و بهره‌برداری ۶۰ طرح گردشگری در این استان توسط بخش خصوصی با حجم سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریال خبر داد.

«محمد میرشمسی» ضمن اعلام این خبر  تصریح کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری یک سال گذشته در استان، در قالب هتل، اقامتگاه بوم گردی، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، پارک طبیعت‌گردی و هتل بوتیک بوده که در شهرستان‌های اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مهریز، میبد و یزد تکمیل و آماده‌ شده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌های گردشگری، ۴۷۴ اتاق و ۵۵۴ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده‌ شده و ۵۴۴ نفر در سطح استان به‌ صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی میراث یزد، میرشمسی با اشاره به این که استان یزد با داشتن ظرفیت‌ها، جاذبه و پتانسیل‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تنوع جغرافیایی فرصتی مناسب برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در این بخش را دارد، افزود: حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از اولویت‌های مهم استان است چرا که توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری مرهون سرمایه‌گذاری است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..