وضعیت ذخایر خونی استان نگران‌کننده نیست/افزایش نیاز خونی با توجه به تعطیلات عیدفطر

مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی اهدای خون یزدیها در شبهای قدر و وضعیت نسبتاً مطمئن ذخایر خونی استان، تاکید کرد: البته با توجه به تعطیلات عیدفطر از شهروندان تقاضا می‌شود در هفته جاری با اهدای خون، تداوم وضعیت خونی موجود استان را تضمین کنند.

«محمدرضا آقایی» خاطرنشان کرد: خوشبختانه همزمان با لیالی قدر شاهد رشد ۴۵ درصدی اهدای خون توسط شهروندان یزدی بودیم و این در حالیست که متوسط کشوری اهدای خون در این ایام ۲۷ درصد است.

وی با بیان این که هم اکنون ذخائر خونی استان یزد با توجه به پیشتازی همواره یزدیها در امر خداپسندانه اهدای زندگی در وضعیت مطمئنی قرار دارد، اظهار کرد: البته این وضعیت می توانست بهتر نیز باشد ولی با توجه به همزمانی ایام عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی شاهد تحقق این وضعیت در استان نیستیم اما با این حال وضعیت در استان نگران کننده نیست.

آقایی در پایان تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر طی یک هفته آتی و احتمال افزایش نیاز خونی مراکز درمانی در این ایام تعطیل، از شهروندان تقاضا داریم در هفته پایانی ماه مبارک رمضان نیز با حضور پرشور در مراکز اهدای خون و مشارکت در این امر نیک، نسبت به حفظ وضعیت مناسب ذخایر خونی استان اهتمام کنند

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..