هفته چهارم رقابت‌های اسب‌دوانی کورس بهاره کشور در یزد برگزار شد

هفته چهارم بیست و نهمین دوره رقابت‌های اسب دوانی کورس بهاره کشور روز جمعه با حضور ۴۵ چابک‌سوار در مجتمع سوارکاری صفائیه شهر یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، در این مسابقات که هشت هفته متوالی پیگیری می‌شود در هفته چهارم به مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر برگزار و در پایان اسب پرنسا کاویانی به مالکیت مریم رازقی، ترنگ ذوالفقار (متین جرجانی)، آذرپاد ویس (سمیع محمدی)، پدرو میردهقان (سمیع محمدی) و تم بوی ای اس (بنیامین جرجانی) زودتر از دیگران به خط پایان رسیدند.

همچنین در این هفته که با حضور جمعی از مسئولان و شهروندان علاقه مند برگزار شد به صاحبان اسب‌های برتر در مجموع ۴۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی توسط هیات سوارکاری استان یزد اهدا شد.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است که سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه «ارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..