کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی با روش پرداخت بیعانه فروش خودرو

فردی که با درج آگهی کذب در سایت‌های فروشگاهی بیش از ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش یزدی نیوز ،رئیس پلیس فتا استان یزداظهار داشت: برابر شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در سایتی اقدام به خرید اتوموبیل کرده و بعد از واریز مبلغی متهم گوشی خود را خاموش نموده و دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده ، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

سرهنگ مرتضی ابوطالبی بیان داشت: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی، مشخص شد که شخص کلاهبردار با استفاده از حساب کاربری جعلی اقدام به درج آگهی در سایت نموده و بعد از تماس شهروندان با او جهت خرید کالا، درخواست بیعانه جهت نگه داشتن کالا کرده و بعد از گرفتن پول گوشی خود را خاموش می‌کرد.

 

وی اضافه کرد: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم را در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی و باهماهنگی هایی دستگیر کردند.

 

سرهنگ ابوطالبی با بیان اینکه شهروندان نباید فریب این گونه آگهی‌ها را بخورند، خاطر نشان کرد: عموم مردم جهت خرید‌های اینترنتی باید از سایت‌های معتبر اینترنتی‌های دارای نماد الکترونیکی خرید کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان یزد بیان داشت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی مراجعه کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..