رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

قرآن تصویری کامل از چهره صهیونیست‌ها به نمایش گذاشته است

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به تکرارهایی که قرآن در مورد قوم بنی اسرائیل، فرعون دارد، گفت: قرآن تصویری کامل از چهره صهیونیست‌ها به نمایش گذاشته است.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم پایان راهپیمایی روز قدس و سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه با تاکید بر اینکه ملت ایران کار خود را با زمان شناسی و دشمن شناسی انجام می‌دهد، اظهار داشت: امام راحل با آگاهی و درک عمیق تاریخی و مسئولیت الهی راه پر فروغ مقابله با استکبار را پیش راه ملت قرار داد و ملت ایران بیش از ۴۰ سال است که در روز قدس رسالت تاریخی خود را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه روز قدس روز اقتدار امت اسلامی و روز خار شدن استکبار و صهیونیست است، افزود: ملت ایران با درک درست و عمیق از زمان و تحولات زمان و با راهنمایی‌های امام راحل، پیوسته در این راه گام برداشته است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه از جنایات صهیونیست‌ها بسیار شنیده‌ایم، افزود: ما همچنان نیاز داریم که اطلاعات خود را از این واقعه افزایش دهیم و از اتفاقات گذشته و وضعیت امروز فلسطین و صهیونیست‌ها همچنین دستاوردهای این مقاومت اطلاعات کسب کنیم.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: حدود ۸۵۰ سال قبل به دنبال ۱۰۰ سال هجوم مسیحیان در قالب جنگ صلیبی، فلسطین را اشغال کردند و ۸۵۰ سال پیش سپاه اسلام صلیبی‌ها را شکست داد و قدس را در حاکمیت مردم مسلمان قرار داد.

وی با بیان اینکه این سرزمین به عنوان ارض مقدس به عنوان مرکز تمدن انسانی و الهی مطرح بوده است، افزود: پیامبران بزرگ از حضرت موسی، حضرت عیسی و پیامبران دیگری در این سرزمین آمده‌اند و رسالت خود را انجام داده‌اند.

پورمحمدی با اشاره به پیشینه فعالیت نخست وزیران رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد: نقشه‌ای مدام در ذهن اینها تکرار می‌شده و در نهایت نیز ۱۴۰ سال پیش در فلسطین آغاز می‌شود و اولین آبادی یهودی‌نشین را تشکیل دادند و پنج سال بعد از آن نیز مهاجرت به این سرزمین توسط یهودی‌ها از اروپای شرقی و غربی، شوروی و روسیه انجام شد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهاجرت یهودی‌ها در اولین موج با حضور ۲۵ هزار مهاجر در فلسطین آغاز شد و حدود ۸۰ سال قبل، جمعیت یهودی فلسطین ۸ تا ۹ درصد جمعیت فلسطین بود و دو درصد زمین را نیز در اختیار داشتند اما با تشکیل کنگره صهیونیست در سال ۱۸۹۷، مهاجرت به شکل سیل آسا انجام شد به نحوی که در سال ۱۹۴۵ یعنی پایان جنگ جهانی دوم، جمعیت یهودی به ۳۱ درصد جمعیت فلسطین رسید و تصرف زمین آنها به ۶ درصد رسید.

وی افزود: در سال ۱۹۴۸ صهیونیست‌ها برای رسمی کردن دولت جعلی خود به سازمان ملل رفت و در آنجا ۵۶.۵ درصد زمین را به یهودی‌ها دادند و این در حالی است که همان ۶ درصد را نیز با ترور و کشتار فلسطینی‌ها به دست آورده بودند.

پورمحمدی با بیان اینکه صهیونیست‌ها از همان روز اول با آدم کشی شروع کردند، اظهار داشت: آیت الله حائری یزدی، مؤسس حوزه علمیه قم به دولت وقت نامه نوشت و نسبت به ظلم صهیونیست‌ها به مردم فلسطین هشدار داد.

وی به تشریح تاریخ فعالیت دولت جعلی صهیونیست‌ها و مقاومت مردم فلسطین پرداخت و گفت: قرآن کتاب آسمانی ما و درس زندگی و کتاب هدایت و شفا و نجات است و داستان‌ها و تکرارهایی که در قرآن شده، جالب توجه است.

پورمحمدی ادامه داد: از حضرت موسی (ع) در قرآن ۱۳۶ بار اسم برده شده و از هیچ پیامبری این تعداد اسم برده نشده، از بنی اسرائیل ۴۰ بار در قرآن نام برده شده، از یهود، یهودا و هودا ۲۲ بار، از کتاب تورات و از فرعون ۷۴ بار در قرآن نام برده شده و معنا و مفهوم بسیاری در این اشارات الهی وجود دارد.

وی با اشاره به علت این همه تکرار افزود: متأسفانه امروز جهان در تسلط تفکر یهود است و این اشارات و این تأکیدات و این اهتمامی که قرآن به این داستان دارد، برای دیروز و صدر اسلام نبوده بلکه برای امروز و فردای ماست زیرا خداوند علیم حکیم از آینده تاریخ بشر خبر داد و می‌داند که آینده بشر در تسلیم یک تفکر الحادی است و انسان‌ها را مسخ و تحت سلطه خود قرار می‌دهد و انسان‌ها برای اینکه گرفتار این اتفاق نشوند، مسیر ترسیم شده توسط قرآن را بپیمایند.

پورمحمدی ادامه داد: قرآن اشاره کرده که این قوم خودپسند و خودپرست هستند و باید از این قوم خود برتر بین و نژاد پرست دوری کرد زیرا سفاک و خونریز و آدم کش هستند و حتی پیامبر کشی را نیز دریغ نکردند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..