مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی یزد:

فروردین ماه زمان مناسب برای کنترل آفت پسته است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی یزد گفت: با توجه به بررسی های لازم در مناطق و با کمک ایستگاه های پیش آگاهی نتایجی که از پایش و رصد شرایط اقلیمی به دست آمده نشان می‌دهد که در حال حاضر بهترین زمان مبارزه با افات است.

«مرتضی فتاحی» در رابطه با  کنترل افات پسته تصریح کرد: در حال حاضر که درختان در مرحله گل دهی هستند و گیاه پسته به شکل ارزن و مهمترین زمان برای مبارزه با افات پروانه چوبخوار، کرم میوه خوار، کرم کراش(پوست خوار پسته) است.

این مسئول متذکر شد: با توجه به بررسی های لازم در مناطق و با کمک ایستگاه های پیش آگاهی نتایجی که از پایش و رصد شرایط اقلیمی به دست آمده نشان می‌دهد که در حال حاضر بهترین زمان مبارزه با افات است.

وی با اشاره به این موضوع که فرصت طلایی برای مبارزه با افت فروردین ماه است و اگر از دست بدهیم مبارزه‌های شیمیایی بعدی انچنان کارایی لازم را نخواهد داشت، اعلام کرد: سموم در مناطق موجود است و باغدارها می‌توانند با مراجعه به داروخانه های گیاه پزشکی در مناطق اقدام به خرید کنند.

به گفته فتاحی، اگر جمعیت افات باغی در حالت طغیانی باشد حدود ۵۰ درصد از محصولات خسارت می‌بیند و با کنترل این عوامل ما می توانیم افزایش عملکرد قابل توجهی در واحد سطح داشته باشیم.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، وی افزود: باغداران باید توصیه های شبکه مراقبت پیش آگاهی باغات پسته در سراسر استان را جدی بگیرند و با استفاده از سمومی که بر اساس دستورالعمل‌های فنی سازمان حفظ نباتات است اقدام به مبارزه با این افات کنند.

مدیر حفظ نباتات استان خاطرنشان کرد: ملاک برنامه های تولیدی باید در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش بهره وری از نهادهای تولید، مثل اب و خاک باشد و کنترل به موقع عوامل خسارت زا می تواند ما را به این هدف برساند و در نهایت شاهد باغات اقتصادی باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..