بالاترین مقام استان عنوان کرد:

علم و فناوری راه برون‌رفت از بن‌بست‌های استان یزد است

استاندار یزد راه برون رفت از مشکلات توسعه‌ای استان را عبور از دریچه علم و فناوری و مهد آن را دانشگاه‌ها خواند.

«مهران فاطمی» در بین جمعی از اساتید و مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه یزد از این دانشگاه به عنوان دانشگاهِ مادر استان یاد کرد و گفت: با توجه به جایگاه این دانشگاه و به منظور رشد و بالندگی سایر مراکز آموزش عالی استان، ارتباط علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی با سایر دانشکده‌ها و گروه‌های هم ارز تخصصی برقرار شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های استان باید برای رسیدن جایگاه مرجعیت علمی استان برنامه ریزی و تلاش کند، افزود: بر این اساس دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استان در صورت رویارویی با مشکلات به دانشگاه‌ها مراجعه و پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی دریافت می‌کنند.

استاندار در همین راستا خاطرنشان کرد: با حاکمیت نگاه مسئله محور در گروه‌های آموزشی و پژوهشی، مطالعات و پایان‌نامه‌ها و ارائه راهکارهای فنی و قابل اجرا، شاهد استقبال چشمگیر بخش خصوصی از این رویکرد و به تبع آن افزایش درآمدزایی دانشگاه ها خواهیم بود.

فاطمی در ادامه به لزوم ارائه مدلی کارآمد جهت بهره گیری از نظرات جامعه نخبگانی در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی استان اشاره و از طرح ارائه شده توسط دانشگاه یزد در این حوزه استقبال کرد.

استاندار یکی از مدل های موفق در سطح دنیا برای بهره‌مندی از نظرات نخبگان در نظام تصمیم گیری را «تشکیل اندیشکده‌های تخصصی» دانست و گفت: دولت ها و حاکمیت‌ها فکر و مدل‌های تولید شده در اندیشکده‌ها را خریداری کرده و برنامه‌ها را مبتنی بر آن جلو می‌برند.

وی در بخشی از سخنانش با بیان این که ساختن «یزد نوین» نیازمند دو بال تحول آفرین «فناوری و نوآوری» و «گردشگری» است، تصریح کرد: بن‌بست‌های موجود در استان، جز از مسیر علم و فناوری گشوده نمی‌شود.

فاطمی با بیان این که دانشگاه باید از این منظر به مهندسی توسعه استان بپردازد، گفت: راه برون رفت از مشکلات توسعه‌ای استان از دریچه علم و فناوری می‌گذرد و مهد آن دانشگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: انتظار می رود دانشگاه ها با یک عزم جدی و نگاه جدید به مسائل استان توجه کرده و پیشنهادات عملی، مدل های کاربردی_ اجراییِ ناظر بر حل مسئله ارائه کند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی همچنین در این نشست، از آمادگی استان برای تشکیل ستاد پژوهش ناظر بر حل نظام مسائل استان با استفاده از حمایت مادی و معنوی بخش خصوصی خبر داد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..