۱۲۲ طرح هادی روستایی به همت دولت سیزدهم در یزد تهیه شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲ طرح هادی در این استان تهیه و بازنگری شده که معادل ۸۰ طرح در سال است .

علیرضا نادریان زاده، به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل (۲۱ فروردین ماه) در گفت و گو با ایرنا افزود: از سال ۶۴ تا قبل از دولت سیزدهم فقط ۵۶۱ طرح تهیه شده بود که در این دولت نسبت به قبل پنج درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از سال ۵۸ تا قبل از دولت سیزدهم ۱۸۶ هزار و ۶۵ قطعه زمین روستایی به متقاضیان واگذار شد اظهار کرد: از ابتدای این دولت تاکنون ۲ هزار و ۹۶۲ قطعه معادل یک هزار و ۹۷۵ قطعه زمین در سال تحویل شد که حدود ۴.۵ برابر افزایش داشته است.

نادریان زاده با بیان اینکه از سال ۷۸ تا قبل از دولت فعلی سالانه ۴۳۴ واحد سند روستایی صادر شده بود گفت: در این دولت تاکنون سه هزار و ۷۹۸ جلد سند صادر شده که نشان از رشد ۵.۸ درصدی در این بخش است.

وی ادامه داد: از سال ۷۸ تا قبل از دولت سیزدهم، سه هزار و ۲۳۱ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شد که این رقم در دولت کنونی ۵.۸ درصد رشد یافته و یکهزار و ۲۲۷ فقره سند صادر شده است.

نادریان زاده گفت: در دولت سیزدهم ۱۰۷ طرح با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در استان اجرا شد که شامل بهسازی معابر آسیب دیده از حفاری های شرکت گاز بطول ۲۰ کیلومتر ، احداث ۲ پارک بزرگ در ده‌بالا و منشاد و بازنگری ۸۰ طرح هادی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به اقدامات معاونت بازسازی و مسکن روستایی این اداره کل گفت: تا سال ۸۴ ، حدود چهار هزار و ۶۰۰ واحد مقاوم سازی شد و از سال ۸۴ تاکنون ۲۱ هزار و ۳۷۸ واحد در دست اقدام است که ۲۰ هزار و ۱۳۷ واحد آن پایان یافته است.

نادریان زاده مجموع واحدهای مقاوم سازی استان را ۲۴ هزار و ۷۳۷ واحد بیان کرد و گفت: از این تعداد ۶۵ درصد آنها شهری و ۳۵ درصد روستایی است.

وی به تسهیلات قرض الحسنه جهت تکمیل و مرمت واحدهای حادثه دیده اشاره کرد و گفت: از سال ۸۲ تا ۹۸ یزد به عنوان معین ستادهای بم ، زرند ، لرستان ، چابهار و زاهدان انتخاب شد که در این استانها ۱۲ هزار و ۷۷۴ واحد احداث و تحویل داده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در سیل اردیبهشت و مردادماه سال گذشته سه هزار و ۱۵۶ واحد تعمیر، یکهزار و ۱۲۵ واحد احداث و سه هزار و ۴۸۲ واحد معیشتی ساخته شد که برای این واحدها ۷۱ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه تا قبل از دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۶۲۷ واحد در قالب مسکن شهری ، مهر و محرومان ساخته شد، اضافه کرد: در این دولت عملیات ساخت چهار هزار و ۹۵۰ واحد در استان شروع شد که نسبت به دوره های قبل ۱۳ درصد رشد دارد.

در دولت سیزدهم ساخت چهار هزار و ۹۵۰ واحد در استان شروع شد که نسبت به دوره های قبل ۱۳ درصد رشد داردوی به حساب ۱۰۰ امام نیز اشاره کرد و گفت: در قالب تفاهم نامه با سازمان ها و نهادهای حمایتی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در ساخت واحدهای محرومین پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد ادامه داد: این اداره دارای ۳۹ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل ۲۶ دستگاه کمپرسی ، ۴ دستگاه لودر ، ۲ دستگاه بیل مکانیکی ، ۲ دستگاه گریدر ، ۳ دستگاه غلطک و یک دستگاه کشنده می باشد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..