رتبه سوم یزد در نرخ مصالحه کشور

رئیس کل دادگستری استان: یزد رتبه سوم کشور را در زمینه نرخ مصالحه به خود اختصاص داده است.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در برنامه تلویزیونی ماه مهربانی شبکه یزد گفت: این استان در رابطه با نرخ مصالحه، رتبه سوم در کشور را داراست و خوشبختانه با تلاش همکاران ستاد دیه و همت خیرین، سال گذشته ۱۶۳ نفر محکوم مالی آزاد شدند.رتبه سوم یزد در نرخ مصالحه کشور

وی افزود: از این تعداد محکوم مالی، ۱۸ نفر زن و ۱۴۵ نفر مددجوی مرد بودند که ۲۴ نفر از آن‌ها با کمک کمیته‌های صلح و سازش و مذاکره در ستاد دیه و شورای حل اختلاف با ایثار و ازخودگذشتگی شکات و ۱۳۹ نفر نیز با بدهی ۱۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با کمک ستاد دیه آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: در حال حاضر ۷۵ زندانی محکوم مالی مربوط به حوزه‌های نفقه، مهریه و حوادث…. داریم که نیازمند لطف خیرین هستند و برای آزادی آن‌ها ۶۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که امیدواریم با همت نیکوکاران این مددجویان تا عید فطر بتوانند کنار خانواده برگردند.

وی تأکید کرد که ستاد دیه برای آزادی هر مددجوی جرائم غیرعمد فقط یک بار آن هم به شرط نداشتن سابقه کیفری وارد می‌شود.

دهشیری با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان در استان ادامه داد: جشن گلریزان امسال در پنج شهرستان برگزار شد و بیش از چهار میلیارد تومان به نقدی و تعهد از خیرین جمع آوری شده و ۹ جشن دیگر نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از میزان پرونده‌های مالی وارده به دستگاه قضایی در امور مالی تنها ۲ درصد با درخواست ذی نفع به زندان منجر می‌شود، گفت: سال گذشته ۵۵ هزار نفر با حضور ۲ هزار و ۷۰۰ وکیل مشاوره حقوقی رایگان گرفتند که این امر سبب شد از ورود ۲ هزار و ۹۰۰ پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: اعتقاد نظام اسلامی و دستگاه قضایی این است که زندان محل نگهداری افراد بدهکار غیر بزهکار و کم توان با مشکلات مالی نیست، بلکه جای مخلان نظم و امنیت و اراذل و اوباش محسوب می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..