اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مهریز

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار مهریز از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، علیرضا مرادیان در جلسه برنامه ریزی اجرای طرح کالابرگ گفت: کالابرگ الکترونیک، اقدام دولت برای بهبود و حمایت وضعیت معیشتی و تقویت سلامت غذایی مردم است.

وی با اشاره به اجرای این طرح از اسفندماه سال گذشته در استان افزود: ۱۰ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی ثبت شده که خانوار‌ها می‌توانند بر اساس نیاز، مقدار کمتر یا بیشتری از کالا‌های اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خریداری کنند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار مهریز بیان کرد: در این طرح، اعتبار همه خانوار‌های یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار برای خرید کالا‌های اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

مرادیان ادامه داد: در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌میزان اعتبار استفاده شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح در گام اول در تعداد محدودی فروشگاه‌ها در حال اجرا شدن است و بنا داریم تعداد فروشگاه را افزایش داده تا دسترسی بهتر و بیشتر مردم فراهم شود

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..