استاندار یزد مطرح کرد؛

نیاز استان به ۶۰ هزار میلیارد برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام

استاندار یزد در خصوص تکمیل طرح های نیمه تمام استان گفت: برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به هزینه‌ای بالغ بر اعتبار ۶۰ سال یعنی چیزی معاول ۶۰ هزار میلیارد نیاز است.

«مهران فاطمی» در نشست با جمعی از فرهیختگان شهرستان مروست، گفت: حجم مسائل و مطالبات این شهرستان‌ها بیانگر وجود مطالبات پاسخ داده نشده و انباشت شده در طول ده‌ها سال، شکل گیری احساس تبعیض در ذهن مردم و انتظارات مردم از دولت سیزدهم است.

استاندار با تاکید به نگاه ویژه تیم مدیریتی استان به شهرستان‌های کمتر برخوردار و تلاش برای تحول در سیمای پیشرفت و تعالی آن‌ها، افزود: در جلسات سفر رئیس جمهور به استان و سایر جلسات، حل مسائل و مشکلات شهرستان‌های کمتر برخودار به عنوان یک اولویت مهم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به برنامه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای انتخاب یک شهرستان از هر استان به عنوان شهرستان هدف محرومیت زدایی گفت: در پرتو پیگیری‌های صورت گرفته، در استان یزد، دو شهرستان خاتم و مروست به عنوان شهرستان‌های هدف این مجموعه قرار گرفت.

وی در خصوص تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان و شهرستان مروست گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان نیازمند بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار یعنی معادل اعتبار ۶۰ سال است که رقم بسیار بزرگی به شمار می آید.

استاندار از قرار گرفتن طرح‌هایی با پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی در لیست مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: سهم مروست از اعتبارات این حوزه ۲۷۵ میلیارد تومان بود که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی خاطرنشان کرد: تصویب اعتبار ۲۷۵ میلیارد تومانی برای تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد مروست در حالی است که کل اعتبار این شهرستان در سال ۱۴۰۱ شاید به ۷۰ میلیارد تومان نرسد.

وی بر پیگیری مستمر استان برای تکمیل بیمارستان نیمه تمام شهرستان تأکید کرد و افزود: همچنین به منظور حل مطالبات موجود در زمینه جاده هرات ـ هرابرجان در سفرهای دور اول و دوم ریاست جمهوری در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان مصوبه اخذ شده که پیگیری‌های لازم برای جذب آن‌ها در حداقل زمان صورت می‌گیرد.

فاطمی در پایان به سرمازدگی باغ‌های مروست هم اشاره کرد و گفت: بنده کشاورز زاده هستم و با عمق وجود سختی‌ها و دغدغه‌های این حوزه را درک می‌کنم و پیگیری‌های لازم را انجام داده و خواهم داد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..