مجوز استخدام ۳۰۰ پرستار در یزد صادر شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به کمبود نیروی پرستار در این استان گفت: مجوز استخدام ۳۰۰ پرستار در استان از طرف سازمان برنامه و بودجه صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی این دانشگاه دکتر “سید مهدی هاشمی” در دیدار با اعضای سازمان نظام پرستاری استان اظهار داشت: هر زمان مسئله سلامت مطرح می شود پزشک و پرستار مورد توجه قرار می گیرد و این نشان می دهد هر دو همگن و هم سطح هم هستند.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر مسئله پزشکی و پرستاری در جامعه مظلوم واقع شده بود اما با شیوع کرونا و عملکرد مناسب جامعه پزشکی و پرستاری برگ زرینی در تاریخ نظام سلامت کشور به ثبت رسید و دیدگاه مردم نسبت به کادر درمان تغییر کرد.

وی یادآور شد: پرستاری جایگاه وسیعی دارد و هیچ کس نمی تواند این جایگاه را تحت الشعاع قرار دهد و یا مشکلی برای آن ایجاد کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: نظام پرستاری یک ارگان مستقل است و نمی توان بودجه دولتی برای آن در نظر گرفت اما دانشگاه از سازمان نظام پرستاری استان حمایت خواهد کرد.

هاشمی با اشاره به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۵ سال گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سال ۸۵ به تصویب رسیده است اما در این دولت عملی شد ولی به دلیل عدم هماهنگی بین معاونت های توسعه، درمان و اداره پرستاری وزارت بهداشت و اجرای شتابزده، این قانون به طور کامل اجرا نشده است.

وی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در این دولت را کار بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: به منظور اجرای بهتر این قانون در استان جلسه با معاونت درمان و دفتر پرستاری در دستور کار قرار خواهد گرفت و مواردی که مغفول مانده حتما مد نظر قرار می گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این که پرداختی ها در شان و جایگاه پرستاران نبوده است بر تسریع در پرداخت معوقات پرستاران تاکید کرد.

حدود چهار هزار پرستار در مراکز درمانی استان یزد فعالیت می کنند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..