مهاجران خارجی و غیر یزدی عامل افزایش مدارس یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به آغاز بکار اولین دوره فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از سال تحصیلی جدید که مشکل نیروی انسانی در مقطع ابتدایی استان را مرتفع کرده است، گفت: به دلیل افزایش بیش از ظرفیت جمعیت دانش‌آموزی استان با کمبود فضای آموزشی در این مقطع مواجه‌ هستیم.

"احمد شیرزاد" در شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار یزد برگزار شد، با اشاره به کمبود فضای آموزشی مقطع ابتدایی در آموزش و پرورش یزد، ‌اظهار کرد: حضور اتباع خارجی و مهاجران غیر یزدی، نقش مهمی در افزایش جمعیت دانش آموزی بیش از ظرفیت استان، ‌ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه حق آموزش و پرورش مورد تعهد انبوه‌سازان به ساخت مدرسه در مجتمع‌های مسکونی نیز آن طور که باید و شاید ادا نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به پیش‌بینی ورود بیش از ۲۰۷ هزار دانش‌آموز جدید‌الورود در سال تحصیلی جدید،‌ خاطرنشان کرد: برگزاری جشن شکوفه‌ها و جشن بازگشایی مدارس از جمله برنامه‌های تدوین شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برای شروع سال تحصیلی جدید است.

شیرزاد در پایان خاطرنشان کرد: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۳۸۰ نفر از اولین دوره فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان فعالیت خود را در مدارس ابتدایی استان یزد آغاز می‌کنند لذا خوشبختانه امسال این اداره کل از نظر نیروی انسانی در مقطع ابتدایی مشکلی ندارد اما مشکل کمبود فضای آموزشی همچنان پابرجاست.

ایسنا
 

بخش نظردهی بسته شده است..