۴۰۰۰ تیر برق فرسوده استان یزد در نوبت تعویض

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از تعویض تاکنون افزون بر ۴۱۰۰ پایه بتونی فرسوده در سطح استان و جایگزینی آنها با پایه‌های گرد پیش تنیده خبر داد.

«علی جم» در نشست بررسی طرح تعویض تیرهای فرسوده استان با اشاره به این که در دو سال گذشته چهار هزار و ۱۷۳ پایه بتونی فرسوده تعویض و ۷۷۰ اصله پایه به شیوه قالب‌گیری مقاوم سازی شده است، افزود: بیشترین تعداد پایه‌های تعویضی در محدوده امور برق یک یزد و کم ترین تعداد در شهرستان خاتم بوده است.

وی به نیاز چهار هزار اصله پایه بتونی برای تکمیل طرح فعلی تعویض تیرهای فرسوده اشاره کرد و گفت: در سال گذشته افزون بر ۲۱۴ میلیارد ریال در قالب طرح‌های تعویض پایه فرسوده تامین اعتبار صورت گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی توزیع نیروی برق استان، این مسئول متذکر شد: سیاست شرکت حرکت به سمت استفاده از پایه‌های گرد پیش تنیده است و در طرح‌های تعویض پایه های فرسوده فقط از این قبیل پایه‌ها باید استفاده شود.

وی با بیان این که سال ۱۴۰۱، سالی پر از فراز و نشیب به لحاظ مواجهه با حوادث طبیعی بود، خاطرنشان کرد: همزمانی سیل مرداد دارالعباده با پیک بار تابستان برای برق استان یزد یک تجربه‌ی بسیار سخت بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اظهار کرد: برای حفظ ایمنی مردم و جلوگیری از حادثه، تا زمانی که تامین پایه انجام نشده، حفر چاله صورت نگیرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..