جشنواره ملی فیلم کوتاه “سه دقیقه با ورزش در یزد

به گزارش یزدی نیوزعضو یزدی تیم ملی اسکواش کشورمان با اشاره به یزدی‌ها کمتر ورزش را به عنوان یکی از ملزومات زندگی پدیرفته‌اند، اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه "سه دقیقه با ورزش" به میزبانی استان یزد می‌تواند بر فرهنگ حاکم بر جامعه‌ی یزد، تاثیری مثبتی داشته باشد.

"محمدحسین جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، جشنواره ملی فیلم کوتاه "سه دقیقه با ورزش" را نقطه‌ی عطفی برای ورزش استان خواند و افزود: البته این موضوع در شرایطی اتفاق خواهد افتاد که جشنواره به گونه‌ای عمل کند که مردم را بیشتر متوجه اهمیت سلامتی خود از طریق پرداختن به ورزش کند و در آنها این باور را بوجود آورد که ورزش کردن یک اجبار نیست اما تمام منافع آن متوجه خود شخص و آینده اوست.

وی گفت: اگر این جشنواره بتواند گامی در جهت کم شدن رکورد بیماری‌هایی همچون دیابت در یزد بردارد، موثر خواهد بود.

جعفری معتقد است که ساخت فیلم و تبلیغ در رابطه با ترویج ورزش در جامعه می‌تواند موثر واقع شود چرا که شرکت در جشنواره و ارسال آثار برای عموم علاقمندان نیز آزاد است.

این عضو تیم ملی با بیان این که اغلب کلاس‌های ورزشی در استان مربوط به قشر نونهالان و نوجوان است و حضور جوانان یزدی در ورزش کمتر احساس می‌شود و همچنین استقبال اندک مردم یزدی از پرداختن به ورزش صبحگاهی و همگانی، خواستار سمت و سو یافتن آثار ارسالی جشنواره به این مقوله‌ها شد.

جعفری در پایان نیز به وضعیت رشته‌ی‌ تخصصی خود در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: استان یزد به لحاظ امکانات ورزشی در رشته‌ی اسکواش از موقعیت خوبی برخوردار است به نحوی که در حال حاضر ۹ سالن ورزشی در این رابطه فعالیت دارد که پس از تهران از این حیث جایگاه دوم را دارد و این در حالی است که یک زمین نیز جهت میزبانی مسابقات جهانی این ورزش در یزد در حال ساخت است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..