خیابان تاریخی قیام یزد از هفته آینده بسته خواهد شد

به گزارش یزدی نیوزشهردار یزد از بسته شدن خیابان قیام جهت اجرای کف‌سازی مناسب در آن خیابان از هفته آینده خبر داد.

 "محمدرضا عظیمی زاده" در جلسه علنی اخیر شورای اسلامی شهر یزد ضمن بیان این مطلب، تصریح کرد: میدان تاریخی امیرچخماق که خیابان قیام یکی از خیابان‌های متصل به آن است، اصلی‌ترین توقفگاه‌های شهری برای شهروندان و همچنین گردشگران و مسافران است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح‌های زیبایی از جمله کف‌سازی و ساخت آب‌نما در امیر چخماق در حال اجرا است و قطعاً این عملیات عمرانی در این ناحیه تاریخی، زیبا خواهد بود و باعث جذب بیشتر گردشگر می‌شود.

شهردار در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر یزد به علت حمایت و پشتیبانی آنها، اظهار کرد: در حال حاضر بدهی شهرداری به ۳۰ میلیارد تومان نمی‌رسد که با توجه به وضع اقتصادی موجود توانسته‌ایم به کار خود ادامه بدهیم و در اجرای طرح‌ها مشکلی نداشته باشیم.

حجت الاسلام "عباس زارع" رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز با بیان این که اقدامات شهرداری در چند سال اخیر کاملاً نمایان و با پیشرفت خوبی همراه بوده است، در همین رابطه به اقدامات خوب و مناسب شهرداری در زمینه آسفالت معابر و ترمیم و مرمت پیاده رو‌های سطح شهر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر کارهای خوبی در زمینه آسفالت معابر، کف‌سازی پیاده رو‌ها، ساخت و بهسازی پارک‌های درون محله‌ای، ایجاد آب‌نماهای موزیکال و سطحی در سطح شهر، ایجاد تقاطع غیرهمسطح خاتمی و غیره شده که جای تشکر و قدردانی دارد.

زارع همچنین با اشاره به خرید‌های شهرداری نیز یادآور شد: با مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، کارخانه قدیمی جنوب با ۳۶میلیارد تومان خریداری شد و اکنون  شهرداری باید هرچه سریعتر از ظرفیت‌های موجود در این کارخانه جهت کاربری‌های مختلف استفاده کند  و با هزینه‌ای کم، این مکان را برای استفاده و بهره‌برداری آماده کند.

وی به توجه شورا و شهرداری به مناطق محروم شهر یزد نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نمونه این توجهات، ساخت پارک بزرگ منطقه‌ی حسن آباد و همچنین پارک طبیعت بود که در منطقه‌ای محروم ایجاد شده و اکنون نیز مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد همچنین به ساخت دیگر پارک‌های شهر از جمله پارک زیتون، پارک مهرآوران و ساخت پارک‌های ویژه‌ی بانوان در شهر نیز اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون پارک غدیر نیز با فضای زیبا و دلنشین در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی در مورد طرح‌های نیمه تمام و اجرا نشده شهر از جمله خیابان داروخانه تا داروخانه نیز ابراز امیدواری کرد که در سالی که ازسوی رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری شده است، این طرح‌ نیز به سرانجام برسد چرا که با توجه به افتتاح ساختمان بیمارستان شهید رهنمون، قطعاً در این محدوده با ترافیک گسترده‌ای مواجه خواهیم شد.

زارع همچنین در خصوص مسئله رودخانه‌ی مرکزی یزد، گفت: این موضوع باید در دستور کار و پیگیری جدی جهت ساخت مکان ورزشی برای شهروندان قرار گیرد چرا که تعلل در این رابطه موجب بازپس‌گیری آن می‌شود

بخش نظردهی بسته شده است..