خیران ابرکوه ۱۱ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا کردند

چهاردهمین جشن گلریزان به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) شامگاه پنجشنبه در شهرستان ابرکوه یزد برگزار و خیران ۱۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

به گزارش یزدی نیوز ، در این آیین که جمعی از مسئولان ، مردم ، خیران و قضات دادگستری استان یزد و شهرستان ابرکوه حضور داشتند ، امام جمعه ابرکوه با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: اجر و پاداش خیران در دنیا و آخرت نزد خداوند متعال محفوظ است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با قدردانی از مشارکت مردم و خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد افزود: خداوند به انفاق و احسان سفارش زیادی کرده و این شاخصه ها را در ردیف منزلت ایمانی و مومنین دانسته است و احسان و انفاق سنت حسنه همه اولیاء خدا است و برجسته ترین سیره عترت نیز همین است .

همچنین مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد هم در این جشن با قدردانی از خیران و مشارکت کنندگان در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد گفت: دراستان یزد افزون بر یک میلیون نفر در جشن گلریزان مشارکت دارند.

سیدمسعود عظیمی با بیان اینکه تاکنون با تشکیل و برگزاری جشن گلریزان ۲هزارو ۲۲۷ نفر در استان یزد آزاد شدند خاطرنشان کرد: متوسط بدهی هر زندانی به طور میانگین یک میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با تاکید براینکه زندان های استان یزد از نظرکیفیت مقام دوم کشور را دارد تصریح کرد: زندان جای مناسبی نیست و باید راهکاره های زندان نرفتن اشخاص فرهنگ سازی شود.

 

همچنین محمد هادی زارع زاده فرماندار و مسئول برگزاری جشن کلریزان ابرکوه هم با قدردانی از خیران در پرداخت کمک های خود برای زندانیان جرایم غیر عمد گفت: خیران تلاش کنند وبا کمک های خود همیشه شادی این مراسم ها را به خانواده ها و کودکان و افرادی که انتظار می کشند منتقل کنند.

مدیر کل زندان های استان یزد نیز در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: هم اکنون برای آزادی ۷۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد که در زندان های استان یزد هستند ۱۶۰ میلیارد تومان نیاز است .

رضا مقبلی ،تصریح کرد: به هر میزان که برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خیران مشارکت کنند ، ستاد دیه استان یزد هم به همان میزان کمک خواهد کرد و شهرستان ابرکوه بیشترین کاهش جمعیت کیفری را در چهار سال گذشته داشته است.

وی افزود: در شهرستان ابرکوه نیز هشت نفر زندانی جرایم غیرعمد حضور دارند که برای رهایی آنها از بند مبلغ چهار میلیارد تومان نیاز است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..