استان یزد دو هزار و ۵۲۳ تخت بیمارستانی دارد

به گزارش یزدی نیوزمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی یزد به ۷۵.۴ درصد، از ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۰۰ هزار بیمار در مراکز درمانی استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.
 دکتر "علی دهقان" امروز در جمع اهالی رسانه،‌ با بیان این که کاهش میزان پرداختی از جیب مردم اولویت جدی طرح تحول نظام سلامت است،‌ به کاهش ۱۲ درصدی میانگین میزان پرداختی مردم در حوزه سلامت اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۴ میزان کاهش پرداختی از جیب مردم ۱۹.۶ درصد بوده که این میزان نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال بیش از ۳۰۵ هزار نفر در بخش اورژانس سرپایی،‌ بیش از ۵۹ هزار نفر در بخش اورژانس بستری و بیش از ۳۷ هزار نفر در بخش بستری بیمارستان های استان،‌ انواع خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت کرد‌ه‌اند.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی استان یزد نیز تصریح کرد: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی استان در سال ۹۲ معادل ۶۵.۴ درصد،‌ در سال ۹۳ معادل ۷۲.۳ درصد و در سال گذشته به ۷۵.۴ درصد رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به این که استان یزد بعد از تهران بیشترین آمار مراکز درمانی بخش خصوصی نسبت به دولتی را به خود اختصاص داده است،‌ خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو هزار و ۵۲۳ تخت بیمارستانی در استان یزد وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و ۵۶۷ تخت مربوط به دانشگاه و ۹۵۹ تخت به بخش خصوصی و غیردانشگاهی اختصاص دارد.

معاون درمان استان حمایت از طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را از دیگر خدمات طرح تحول سلامت برشمرد و بیان کرد: با توجه به افزایش ۱۲ رشته‌ی تخصصی و فوق‌تخصصی در بسته ماندگاری پزشکان در مناطق محروم،‌ در حال حاضر ۱۲۹ پزشک متخصص و فوق تخصص در حال خدمت‌رسانی به مردم این مناطق با تعرفه‌ی پایین هستند.

دهقان ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ پزشک متخصص جراحی،‌ داخلی،‌ اطفال و زنان در طرح "پزشک مقیم بیمارستان‌" در هفت بیمارستان استان در حال ارائه خدمت هستند.

وی همچنین اعلام کرد: از زمان آغاز طرح ترویج زایمان طبیعی در استان یزد تاکنون، ۱۶ هزار و ۹۷۶ نفر از مزایای زایمان رایگان استفاده کرده‌اند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش مقوله‌ی سلامت را مقوله‌ای چند وجهی دانست و بیان کرد: ارکان‌های مختلفی در تأمین سلامت عمومی جامعه نقش دارند که باید نسبت به وظایف خود توجیه و احساس مسئولیت کنند.

دهقان با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی حوزه درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف، گفت: رسانه‌ها می‌توانند با تهیه اخبار آموزشی و سازنده نسبت به کاهش آمار بیماری‌های مختلف اقدام کنند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..