استاندارد یزد ۱۰۶ مورد بازرسی عیدانه از مراکز خدماتی انجام داد

سرپرست اداره کل استاندارد یزد گفت: ۱۰۶ مورد بازرسی از هتل‌ها، رستوران‌ها، خدمات مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشوئی و فروشگاه های زنجیره‌ای در ایام عید انجام شد.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، “حمید مطهری” تاکید کرد: نگاه کارشناسان و بازرسان در این پایش ها به ایمنی، سلامت وکیفیت کالاها و خدماتی است که در سطح استان به مردم ارائه می شود.

وی گفت: با توجه به جایگاه حاکمیتی و نظارتی اداره کل استاندارد استان یزد و نظر به جایگاه خاص آن در استیفای حقوق عامه مردم و تاکیدات شخص رییس جمهور محترم در این خصوص و همچنین تاکید اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد در نظارت دائمی بر حوزه خدمات و بازار خصوصا در عید نوروز و ماه مبارک رمضان، این طرح از ۱۵ اسفند ماه پارسال شروع و تا ۱۵ فروردین امسال ادامه یافت.

سرپرست اداره کل استاندارد استان یزد ادامه داد: این طرح از ابتکارات و افتخارات دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران است که از طریق آن باید پایش در حوزه‌های ۱۲ گانه خدمات شامل فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، پایانه‌ها ی مسافربری، شیرینی فروشی‌ها، خشکباروآجیل فروشی ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، خدمات مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشوئی، هتل آپارتمان ها و زائر سراها، انجام می شد.

مطهری تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در حال گذر از سیاست ها، روش های اجرایی و فرآینده های سنتی است که درصورت دقت نظر مشاهده می شود که در رویکردهای جدید استانداردسازی، خدمات دارای اهمیت ویژه ای است و قرار است از طریق طرح هایی نظیر عیدانه ، خالص فروشی محصولات، پایش کمیت محصولات و سایر برنامه های نظارتی، کم توجهی‌های گذشته خصوصا درحوزه خدمات جبران شود.

وی گفت: در قالب بازرسی طرح عیدانه و بررسی چک لیستهای مشخص سازمان ملی استاندارد ایران که بر اساس استانداردهای ملی مربوطه تنظیم شده است دهها مورد بازرسی از فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، پایانه‌های مسافربری، شیرینی فروشی‌ها، خشکبار و آجیل فروشی ها انجام شد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..