پلمپ۶مرکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات درمانی در یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از پلمپ ۶ مرکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات درمانی در یزد خبر داد.

علی دهقان  در نشستی خبری با اشاره به برخی شاخص‌های درمانی در استان یزد اظهار داشت: یزد از قطب‌های درمانی کشور است و بر اساس آمارهای سال گذشته، ۷۵.۴ درصد تخت‌های بیمارستانی استان یزد اشغال بوده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس استانداردهای تعریف شده، باید به ازای هر ۶۵۰ نفر یک تخت بیمارستانی وجود داشته باشد، افزود: در استان یزد به ازای هر ۴۲۰ نفر یک تخت بیمارستانی وجود دارد.

دهقان با اشاره به مراجعه مردم برای درمان از مرکز استان و برخی استان‌های همجوار به یزد برای درمان حتی برخی درمان‌های غیرتخصصی عنوان کرد: سال گذشته به طور میانگین بالغ بر ۱۰۶ هزار نفر در استان یزد ویزیت شده‌اند و خدمات سرپایی در شش کلینیک، درمانگاه‌های بیمارستان‌ها و دیگر درمانگاه‌ها به مردم ارائه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تشریح روند اجرای طرح تحول سلامت در استان یزد عنوان کرد: سال گذشته در قالب این طرح ۳۷ هزار نفر در بخش‌های مختلف بیمارستانی بستری شدند و در مجموع میزان ارائه خدمات در قالب طرح تحول سلامت در استان یزد در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

دهقان یکی از اقدامات جدید در حوزه معاونت درمان را برگزاری کلاس‌های زایمان فیزیولوژیک اعلام کرد و افزود: در قالب این طرح مادران می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند و امکان زایمان مادران در کنار همسر و خانواده‌ در فضایی آرام فراهم شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی بخش انکولوژی (سرطان خون) اطفال در یزد خبر داد و بیان کرد: این بخش اکنون با ۱۷ تخت در حال ارائه خدمات به بیماران است.

دهقان در مورد وضعیت پیوند و اهدای عضو در استان یزد خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳ مورد و امسال دو مورد پیوند کلیه در بیمارستان‌های استان یزد انجام شد ضمن اینکه در سال ۹۴ در مجموع ۳۱ مورد اهدای عضو و امسال تاکنون هفت مورد اهدای عضو از سوی بیماران مرگ مغزی صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین در مورد بررسی ۱۲۰ مورد شکایت در یزد در زمینه مراکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات درمانی بیان کرد: با بررسی این پرونده‌ها، امسال شش مورد از مراکز فاقد مجوز پلمپ و ۳۴ مورد نیز به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شدند.

وی در مورد تخلف دریافت زیرمیزی در استان نیز اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه ۱۶۹۰ که مرکز آن در تهران مستقر است، موارد و شکایات مطرح شده ابتدا به نظام پزشکی استان یزد و سپس به دانشگاه علوم پزشکی ارجاع می‌شود که تاکنون آمار استان یزد در این سامانه صفر بوده و هیچ گزارشی از دریافت زیرمیزی در این استان ارائه نشده است.

دهقان با بیان اینکه نیاز به سند و مدرکی برای اثبات دریافت زیرمیزی وجود ندارد، افزود: همین که برای رئیس نظام پزشکی یا رئیس دانشگاه علوم پزشکی مسجل شود که پزشک زیرمیزی دریافت کرده، پرونده قابل پیگیری است بنابراین مردم وارد موجود را گزارش کنند.

وی در مورد مراجعه پرشمار مردم سایر استان‌ها به یزد بیان کرد: بیشترین مراجعان به استان یزد را بیماران زنان و زایمان و نازایی، بیماران قلبی و عروقی و بیماران اسکلتی و استخوانی تشکیل می‌دهند.

دهقان ادامه داد: در استان یزد خدمات خوب و ارزان در حوزه درمان ارائه می‌شود بنابراین طبیعی است که متقاضی درمان در این استان زیاد باشد و امیدواریم بتوانیم از این فرصت در راستای شکوفایی اقتصادی استان یزد استفاده کرده و صنعت توریسم درمانی را جدی‌تر دنبال کنیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..