اجرای ۹۰ طرح عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هم اکنون ۹۰ طرح عمرانی با ۱۶۰ هزار مترمربع وسعت در این دانشگاه در دست ساخت دارد.

محمدرضا وفایی نسب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰۰ میلیون ریال برای پروژه های عمرانی این دانشگاه هزینه شد افزود: از این میزان ۲۷۰ میلیون ریال آن توسط خیرین و بقیه از سوی دولت تامین شد.
وی اظهار کرد: خیرین همیشه در عرصه سلامت پیشقدم هستند و این دانشگاه را در زمینه های مختلف همراهی و یاری می نمایند.
وفایی نسب از بهره برداری بیمارستان شهید رهنمون استان تا پایان سال خبر داد و گفت: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان بوده که عملیات آن از سال ۸۹ آغاز شده است.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه این بیمارستان دارای ۲۸۰ تخت است افزود: تاکنون افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان هزینه شده و به ۲۲۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وفایی نسب در ادامه گفت: همچنین بخش جامع سرطان بیمارستان شهید صدوقی یزد که از سال ۹۰ به همت خیرین در دست ساخت است تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وفایی نسب در ادامه طلب دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از سازمانهای بیمه گر را ۲۵۰ میلیارد تومان بیان کرد.
*** بهره مندی ۳۰۵ هزار نفر از خدمات بستری در بخش اورژانس
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت افزون بر ۳۰۵ هزار نفر از خدمات بستری در بخش اورژانس بهره مند شدند.
علی دهقان افزود: در سال گذشته ۱۹.۶ میلیارد تومان پرداخت از جیب مردم در استان کاهش یافت که نسبت به سال ما قبل از ان ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد:همچنین در راستای این طرح ضریب اشتغال تخت های بیمارستانی این دانشگاه در سال ۹۳ از ۶۵.۴ به ۷۲.۳ درصد رسید که رشد ۶.۹ درصدی داشته است.
این مسئول گفت:این رقم در سال ۹۴، به ۷۵.۴ درصد رسید که نسبت به زمان مشابه در سال ۹۳، ۳۱ درصد افزایش یافته است که نشان از افزایش تمایل بیمارجهت بستری در بیمارستان های دولتی است.
وی ضریب استاندارد اشغال تخت های بیمارستانی را بین ۷۰ تا ۸۰ درصد اعلام و اضافه کرد: مجموعا دو هزار و ۵۲۳ تخت در بیمارستانهای استان موجود است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: استاندارد تعداد تخت های بیمارستانی به جمعیت، یک تخت به ازای هر ۶۵۰ نفر است که این عدد در استان ۴۲۰ نفر به ازای هر تخت است که بیشتر از استاندارد است.
دهقان به طرح حمایت از پزشکان ماندگار در مناطق محروم اشاره و افزود: با اجرای طرح تحول سلامت ۱۲ رشته تخصصی و فوق تخصصی در مناطق محروم افزایش یافته است و اکنون ۱۲۹ پزشک مشغول به فعالیت در مناطق محروم هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار کرد: همچنین در راستای حضور پزشکان متخصص مقیم ، ۴۰ پزشک متخصص، جراحی، داخلی، اطفال و زنان در هفت بیمارستان به انجام خدمت می پردازند.
دهقان در ادامه راه اندازی دو مرکز فوریتهای پزشکی در شهرستانهای خاتم و ابرکوه، ساخت اورژانش پیش بیمارستانی در شهرستانهای خاتم، بهاباد و تفت و مجهز کردن دستگاههای آزمایشگاه مرکزی را از جمله اقدامات معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد.
دهقان در ادامه گفت: همچنین سامانه ۱۶۹۰ به عنوان یک مرجع برای اعلام شکایات مردم در بخش درمان است و بسیاری از مردم شکایات خود مبنی بر زیرمیزی گرفتن پزشکان را به این سامانه اطلاع می دهند که در سال گذشته هیچ گزارشی دریافت نشد.
وی افزود: شکایات مردم به ویژه در موضوع زیرمیزی در ستاد ۱۶۹۰ و دادسرای مربوط به سازمان نظام پزشکی مورد رسیدگی قرار می گیرد و در صورت دریافت گزارش با پزشک برخورد می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: خوشبختانه براساس امار رسمی ، هیچ گونه شکایتی در زمینه زیرمیزی در استان صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مراجعین به مراکز درمانی بومی و مابقی غیر بومی می باشند گفت: بیشترین مراجعه کنندگان به متخصصین زنان و زایمان، قلب و عروق و عضلانی و اسکلتی هستند.
هم اکنون ۱۴ بیمارستان دولتی در استان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است که از این تعداد ۹ بیمارستان دارای بخش زنان و زایمان است.
برنامه تحول نظام سلامت به عنوان مهمترین برنامه اجتماعی دولت تدبیر و امید از نیمه اردیبهشت ماه سال ۹۳ در کشور آغاز شد.
این طرح شامل برنامه های ترویج زایمان طبیعی، کاهش پرداخت خدمات بستری از جیب مردم، تامین تجهیزات پزشکی توسط بیمارستانها، حمایت از بیماران سخت درمان، بهبود خدمات رفاهی به همراهان بیماران و تقویت خدمات سرپایی درمانی است .
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..