قرارگاه جهادی خدمات دولت درشهرستان خاتم راه‌اندازی شد

فرماندار شهرستان خاتم گفت:طی یک‌سال گذشته و با همکاری ادارات و نهادهای دولتی در این شهرستان قرارگاه جهادی خدمات دولت راه‌اندازی شد و فرهنگ وقف زندگی و خدمت را اجرایی کرده‌ایم.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبریان در نشست استاندار با جمعی از اقشار مختلف مردم و فرهیختگان شهرستان خاتم افزود:این رویکرد و اقدام متفاوت باعث شد مردم در همه کارها همراهی داشته باشند و این اقدام ماندگار خواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمام مدیران شهرستان این رویکرد را انجام داده‌اند و خود را وقف خدمت کرده‌اند و با شیوه جهادی و خارج از روند اداری در خدمت مردم بوده و هستند.

فرماندار شهرستان خاتم گفت: حماسی‌ترین حضور مردم در سفر رییس‌جمهور به خاتم بود و ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ روز ماندگار در تاریخ شهرستان و استان یزد رقم خورد و مردم شریف و نجیب و زلال و انقلابی و پای کار شهرستان خاتم از دورترین نقاط آمدند این حماسه ماندگار را ثبت کردند.

اکبریان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رویکرد ما طی یکسال گذشته در شهرستان خاتم، تمرکز بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود و همچنین اشتغال و جمعیت و خانواده نیز رویکرد امسال ما خواهد بود.

امام جمعه هرات نیز در این نشست گفت: سفر استاندار به خاتم، آغازی برای شکوفایی شهرستان و استان است و نتایج بسیار خوبی را برای ما به ارمغان خواهد آورد و باعث سربلندی و عزت دولت مردمی و انقلابی خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفری افزود:آرامش معنوی در شهرستان حاکم است و قرارگاه خدمتگذاری برای مردم تشکیل شده است که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: شهرستان خاتم با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و از اول انقلاب با فعالیت‌های جهاد سازندگی آغاز شد، اما هنوز برخی از کاستی‌ها وجود دارد و ضمن بیان نقاط قوت برای جوانان این کاستی‌ها نیز پیگیری شود.

امام جمعه هرات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسیر و جاده به عنوان شریان حیاتی این شهرستان و استان است که برخی از این مسیر خطرات جاده‌ای و استهلاک خودرو را دارد، به مخصوص ۱۵ کیلومتری هرات به هرابرجان که دارای خرابی زیادی است و باعث خراب شدن وسایل نقلیه می‌شود.

جعفری افزود: درخواست دیگر اینکه، خانه عالم در شهر نداریم و هر چند در روستاها خانه عالم است اما در شهر هرات مشکل داریم و مسایل حوزه علمیه، صنعت و کمک به فرآوری محصولات کشاورزی نیاز است انجام شود.

امام جمعه هرات گفت: محصولات کشاورزی ما به کشورهای همجوار صادر و بسته‌بندی شده و چندین برابر قیمت به فروش می‌رسد و این ارزش افزوده برای مردم شهرستان خاتم ایجاد شود تا بسته‌بندی و فرآوری آن در همین منطقه انجام شود.

مسوول پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان یزد نیز در این نشست گفت: یکی از مطالبات مردم شهرستان، ساخت و تجهیز مرکز درمانی درمانگاه تامین اجتماعی بود که در سفر رییس جمهور مبلغ ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و تا کنون زمین آن در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی درمانگاه نیز آغاز شده است.

محمود زارع رشکوییه افزود: توسعه بیمارستان خاتم نیز از دیگر درخواست‌های مردمی بود که در سه هزار و ۷۰۰ متر زمین با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان انجام شد و همه اعتبار این مصوبه نیز به صورت نقدی واریز شد و با اهتمام استاندار یزد مبلغ هشت میلیارد تومان نیز به ساختمان بیمارستان تخصیص یافت تا این مطالبه به حق مردم نیز تحقق یابد.

وی ادامه داد:۴۰ میلیارد تومان جهت گازرسانی به واحدهای صنعتی و همچنین۶۰ میلیارد تومان جهت کشاورزی خاتم و عشایر بود که انجام شد و ساخت نیروگاه ۴۲ مگاواتی خاتم و ایستگاه پلیس در شهرستان خاتم نیز در حال اتمام است.

زارع ادامه افزود: همچنبن در سفر استاندار به شهرستان خاتم موضوع راه هرات به هرابرجان با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار شروع شد و تاکنون ۴۸ میلیارد تومان محقق شده و همچنین اعتبارات تعهدی سازمان برنامه‌ریزی کشور و همچنین نهادهای دولتی نیز قبل از سال به استان واریز شد.

وی ادامه داد: مصوبات سفر استاندار یزد به شهرستان خاتم تاکنون بیش از ۷۵ درصد اجرایی شده است و این مصوبات جهت روستاهای بخش مرکزی و چاهک نیز انجام شده و بقیه آن نیز در دست اقدام است.

در این نشست ۱۲ نفر از نمایندگان اقشار مختلف مردم درخواست‌های خود را مطرح کردند و از طرف استاندار یزد پاسخ داده شد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..