معاون شهردار یزد خبر داد

۵۰ هکتار گل‌کاری نوروزی شهر میراث جهانی/جمع‌آوری روزانه گاهاً تا ۵۱۲ تن زباله نوروزی از شهر

معاون خدمات شهری و جانشین رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری یزد ضمن تشریح برخی خدمات نوروزی ارائه شده توسط سازمان زیرمجموعه این معاونت، گفت: ۸۸۰ پاکبان شهر یزد در بخی مناطق به صورت دو شیفت فعالیت و در برخی روزهای نوروز تا ۵۲۰ تن زباله از سطح شهر جمع آوری کردند.

«حمیدرضا رحیمدل»  ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همشهریان در ماه مبارک رمضان، از فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری یزد از مهرماه سال گذشته برای برنامه‌ریزی و تدارک اقدامات مناسب جهت خدمات‌رسانی نوروزی به شهروندان و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: معاون خدمات شهری نیز برنامه‌های متنوعی را در قالب چهار سازمان‌ ذیل این معاونت شامل سازمان سیما و منظر شهری، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان مدیریت پسماند و سازمان آرامستانها برنامه ریزی و اجرا کرد.

وی از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری به طراحی و نصب ۶۰ مورد المان نوروزی و مناسبتی، ۵۰ هکتار گل‌کاری و ۸۰ مورد گل آرایی سطح شهر عمدتاً در بافت تاریخی که با استقبال خوب شهروندان و میهمانان نوروزی مواجه شد، اشاره و عنوان کرد: در ایام نوروز امسال ۵۰۰ نفر از پرسنل شهرداری به صورت کشیک در امر خدمات‌رسانی به شهروندان یزدی و مسافران نوروزی یزد همکاری داشتند.

رحیمدل با اشاره به استقرار کیوسک‌های راهنمای مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر یزد، از توزیع بیش از ۱۰۰ هزار نقشه راهنمای نوروزی و نیز توزیع شیرینی و ارائه خدمات ویژه به مسافران در ایام قبل از ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این خدمات در ایام ماه رمضان به پس از افطار موکول شد و در پارکها و بوستانها نیز ضمن فراهم شدن مکانی برای طبخ غذای مسافران، خدمات دیگری نیز از افطار تا سحر برای آنها مها شد.

وی بیان کرد: در ایام نوروز سه پارک کوهستان، ملل و پارک بزرگ شهر برای استقرار موقت مسافران نوروزی تعیین شده بود که طی این مدت افزون بر سه هزار و ۵۰۰ تخته چادر مسافرتی در آنها برپا شد و خدماتی مانند نانوایی سیار، برپایی نماز جماعت و غیره برای مسافران مهیا شد.

وی در همین رابطه از استقرار ۱۸۰ نفر به عنوان انتظامات در بوستانهای شهر جهت تامین رفاه و امنیت میهمانان نوروزی و دیگر مراجعان به این اماکن در ایام نوروز خبر داد و گفت: در رابطه با نظافت شهر از ۲۰ اسفندماه با فعالیت ۸۸۰ پاکبان و ۷۵ دستگاه خودرو خدمات شهری به استقبال بهار رفتیم که این خدمات در مناطقی مانند بافت تاریخی شهر به صورت دو شیفت انجام شد تا همانند سالهای گذشته باز هم یزد پیشتاز نظافت و پاکیزگی در کشور باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان این که به‌ طور معمول روزانه ۳۰۰ تن زباله از سطح شهر یزد جمع آوری می‌شود، گفت: در ایام نوروز به ویژه در روزهای ابتدایی نوروز گاهاً تا ۵۲۰ تن زباله خشک و تر و حجیم شهروندان از سطح شهر جمع آوری شد.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های در دست اقدام این معاونت، برخی از این خدمات‌رسانی‌ها تنها مختص به ایام تعطیلات نوروز نباشد و در طول سال شهروندان از آنها بهره‌مند شوند.

رحیمدل بر مشارکت هر بیشتر مردم در امور و اداره شهرشان تاکید کرد و گفت: هر جا مشارکت مردم در امور را شاهد باشیم، موفقیت بیشتر در آن حوزه را خواهیم داشت لذا امیدواریم حداقل از هر محله یک شهروند برای ارائه خدمات مناسب‌تر به اهالی و شهروندان با معاونت خدمات شهری شهرداری در ارتباط باشد و شاهد مدیریت و برنامه‌ریزی شهر به دست خود شهروندان در حوزه های مختلف باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..