استاندار یزد:

دستاوردهای مرتبط با کاهش تصادفات با تحلیل‌های اشتباه زیر سوال نرود

استاندار یزد با بیان اینکه دستاوردها و موفقیت‌ها با شب‌بیداری، طراحی، برنامه‌ریزی و فعالیت جهادی به دست می‌آید، گفت: نباید دستاوردها و موفقیت‌های استان یزد در زمینه کاهش تصادفات با تحلیل‌های اشتباه زیر سؤال برود.

«مهران فاطمی» در جلسه شورای ترافیک استان یزد که با حضور اعضای این شورا در محل سالن کوثر استاندری یزد برگزار شد، با بیان این که دستاوردها و موفقیت‌ها با شب‌بیداری، طراحی، برنامه‌ریزی و فعالیت جهادی به دست می‌آید، افزود: در ایام نوروز هرکجا برنامه‌ریزی شد، نتایج خوبی در زمینه کاهش تصادفات را شاهد بودیم و هرکجا که کم‌‍کاری داشتیم، نتوانستیم دستاورد لازم را داشته باشیم.

استاندار با بیان این که در ایام نوروز هفت درصد افزایش ورودی وسایل نقلیه داشتیم و از طرف مقابل ۵۷ درصد کاهش فوتی به وقوع پیوست، گفت: مجموع این اتفاقات و دستاوردها نباید با تحلیل اشتباه زیر سوال برود.

وی با تاکید بر این که حفاظت از جان انسان‌ها موضوعی است که مسئولیت ما مسئولان را سنگین می‌کند و حتماً باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم، گفت: کاهش تعداد مسافر نوروزی استان به چند دلیل بود که یکی از آنها، تعطیلات چندروزه قبل از ایام عید نوروز بود که مردم با اشراف به این که تعطیلات نوروز با ایام ماه مبارک رمضان تداخل دارد، برنامه سفر خود را مدیریت کرده و در آن ایام به سفر رفتند به‌نحوی‌که در آن ایام، اکثر ظرفیت‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی استان تکمیل شد.

مقام ارشد اجرایی استان افزود: این آمار کاهش حجم ورودی مسافر به استان، غیرمرتبط با مسائل اقتصادی نیست چرا که مسائل اقتصادی باعث شده بود بسیاری از خانواده‌ها در اقامتگاه‌های غیررسمی سکونت کنند که برخی از آنها در آمار نهایی وارد نمی‌شود.

استاندار با تأکید بر اینکه در ایام نوروز در تصادفات ۸۲۱ نفر در کشور جان خود را از دست دادند که واقعاً تأسف‌برانگیز است، گفت: البته در استان توانستیم این آمار را نسبت به سال گذشته به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاهش دهیم که به‌طور قطع ثواب عظیمی برای تمام دست‌اندرکاران خواهد بود.

وی بر تداوم این برنامه‌ریزی‌ها برای تمام ایام سال، گفت: در ایام عید فطر نیز پیش‌بینی می‌شود افزایش مسافرت و ترددها را شاهد باشیم که باید برای این ایام و همچنین تعطیلات تابستان، باید فرمانداران برنامه‌ریزی کنند تا در این ایام نیز شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌ها باشیم.

فاطمی در پایان تأکید کرد: اجرایی نشدن مصوبات جلسات شورای ترافیک، ترک فعل محسوب می‌شود و به همین دلیل باید مسئولان حضور در جلسات و پیگیری مصوبات را با جدیت پیگیری کنند، ضمن این که در زمینه تصادفات درون‌شهری نیز باید برنامه‌ریزی شود تا شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..