حل مشکلات کشاورزان جزو اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات مختلف بخش کشاورزی به دلیل اهمیت موضوع در کشور همیشه در اولویت نمایندگان مجلس است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا صباغیان در نشست شورای کشاورزی شهرستان بهاباد به وضعیت کشاورزی منطقه و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته اشاره کرد و افزود: کمک به توسعه صحیح بخش کشاورزی به برنامه‌ریزی و همکاری و پیگیری مسئولان نیاز دارد.

وی به ظرفیت‌های مختلف بخش کشاورزی بهاباد اشاره کرد و ادامه داد: استفاده درست از منابع آبی و بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری باید جزو برنامه‌های مهم و محوری باشد تا شاهد توسعه همه جانبه آن باشیم که نقش مهمی در اقتصاد مردم دارد.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شورای کشاورزی با حضور مسئولان و کشاورزان باید بیش از گذشته آخرین وضعیت منطقه را بررسی و برای توسعه این بخش مهم اقدام موثر داشته باشد.

صباغیان بیان کرد: حل مشکلات کشاورزان منطقه در خصوص تامین آب و سایر مسایل موضوع مهمی است که هرچند تاکنون اقداماتی شده ولی شورای کشاورزی به جد موارد را مجدد بررسی و برای پیگیری و اقدام مناسب اطلاع رسانی کند.

به گزارش یزدی نیوز در این شورا تعدادی از مسئولان و کشاورزان شهرستان بهاباد به طرح دیدگاه و مشکلات خود پرداختند که مقرر شد توسط نماینده مجلس شورای اسلامی پیگیری و با همکاری مسئولان شهرستان و استان اقدام موثر به عمل آید.

میزان تولیدات باغی استان یزد ۲۹۷ هزار تن ، زارعی ۵۶۰ هزار تن ، دامی ۴۵۰ هزار تن و گلخانه ای ۵۸۹ هزار تن اعلام شده و اکنون این استان ۱۹ درصد سهم تولیدات گلخانه ای، ۲.۷ درصد تولیدات دامی و ۱.۲ درصد از تولیداتی باغبانی کشور را به خود اختصاص داده است.

سطح کل اراضی زیر کشت استان یزد هزار و ۷۱۵ هکتار است که از این میزان ۲۵ درصد محصولات زارعی و ۷۳ درصد محصولات باغی و ۲ درصد هم گلخانه ها تشکیل می‌دهد.

کشاورزان بهابادی علاوه بر زعفران، زیره سبز و پسته، پنبه، انگور و « به» نیز کشت می کنند.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..