آمار اسکان مسافران نوروزی یزد، ۳۱ درصد کاهش یافته است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی از ۱۷ اسفند تا پایان روز چهارشنبه ۴۲۵ هزارو و ۵۹۶ نفر بوده که نسبت به سال قبل با کاهش ۳۱ درصدی همراه شده است .

احمد آخوندی  افزود: همچنین مجموع آمار تردد ورودی با وسایل نقلیه سبک و سنگین به استان یزد نیز از ۲۴ اسفند تا روز گذشته ۵۹۸ هزار ۷۲۵ دستگاه خودرو بوده که نسبت به سال قبل یک درصد کاهش نشان می دهد.

وی مجموع آمار ورود مسافر از طریق قطار از ۲۴ اسفند تا روز چهارشنبه به استان را ۱۷ هزار ۴۲۴ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در این بخش ورود مسافر به استان ۲۵ درصد افزایش داشته و در مجموع آمار ورودی از طریق پرواز نیز ۱۱ هزار و ۱۲۰ نفر بوده که ۱۴ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: مجموع آمار بازدید از بناهای تاریخی شاخص یزد نیز در این مدت ۲۰۶ هزار و ۷۲۷ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۱۱ هزار و ۳۲۲ نفر بوده با ۲ درصد کاهش همراه شده است.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی است به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر در سال های اخیر تا پنج برابر افزایش یافته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..