احداث شهرک حصیربافی بزودی در شهر بافق

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: باتوجه به ملی شدن بافق در حوزه حصیربافی، برنامه داریم یک شهرک برای مجموعه کارگاه‌های تولید دست بافته‌های حصیربافی احداث کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آخوندی در آیین نوروزی روز بافق گفت: این شهرستان، دارای ظرفیت گردشگری معدنی، گردشگری روستایی، گردشگری کویری و طبیعی و گردشگری کشاورزی به ویژه نخیلات است که این تنوع گردشگری، گردشگران نوروزی بسیاری را به خود جذب می‌کند.احداث شهرک حصیربافی بزودی در شهر بافق

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: آینده شهرستان بافق، بر مبنای گردشگری بسته شده است که با هم افزایی بین این ظرفیت‌ها، رونق و توسعه گردشگری را باعث می‌شود.

آخوندی در این روز به همراه جمعی از مسئولان شهرستان بافق به بازدید از کویر کاراکال، کویر شن و شادن، پارک آبشار، پارک آهنشهر و میدان خان بافق پرداخت.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق هم گفت: باتوجه به وجود نوروزگاه‌های متعدد در شهرستان، بیشترین بازدید گردشگران نوروزی تاکنون به ترتیب از کویر، پارک آبشار، پارک آهنشهر و بافت تاریخی بوده است.

لیلی رنجبر گفت: آمار تعداد نفر بازدید تاکنون به ۱۳۷ هزار نفر رسیده است که پیش بینی میشود تا پایان دور دوم تعطیلات، این عدد به بیش‌از ۲۰۰ هزار نفر میرسد.

به گفته وی، امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی اسکان در شهرستان و ۱۱ درصدی حضور گردشگران نسبت به سال گذشته هستیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..