رئیس شورای شهر یزد مطرح کرد؛

مهار تورم و رشد تولید دو عامل جدانشدنی/خرید کالای ایرانی یکی از عوامل مؤثر در رشد تولید

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در اولین جلسه علنی سال ۱۴۰۲ ضمن تبریک دو بهار نوروز و ماه بندگی خدا، گفت: آحاد مردم و مسئولان برای مهار تورم و رشد تولید می‌توانند تاثیرگذار باشند.

«عزیزالله سیفی» در این نشست مطرح کرد: امسال بنا به سخنان و نام گذاری مقام معظم رهبری، شعار سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شد. رهبر معظم انقلاب ۱۰ سال است که شعار سال را در زمینه اقتصادی به ویژه رشد تولید می‌کنند چراکه مسئله اقتصاد در کشور بسیار مهم است.

به گفته وی، با توجه به اینکه مهار تورم و رشد تولید در شعار سال کنار یکدیگر آمده است نشان می‌دهد این دو موضوع وابسته یکدیگر هستند و اگر تولید رشد کند، تورم کاهش می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: چند موضوع در کاهش تورم تأثیرگذار است از جمله کنترل و کاهش هزینه‌های دولت و در نتیجه کاهش نقدینگی، کاهش وابستگی به درآمد نفتی و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و کنترل رشد نقدینگی در کشور است.

وی بیان کرد: همچنین یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار دیگر، امنیت سرمایه گذاری در کشور است چراکه با رشد تورم سرمایه گذار ریسک سرمایه گذاری را نمی پذیرد و ضرورت دارد تورم توسط مسئولین کنترل شود.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، سیفی در پایان با اشاره به اینکه ضرورت دارد آحاد مسئولین و مردم کشور برای مهار تورم و رشد تولید همکاری کنند افزود: خرید کالای ایرانی برای ادارات و منازل نیز یکی از راه های تأثیرگذار در رشد تولید است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..