۴۰۰ هزار مسافر از جاذبه‌های اردکان دید کردند

فرماندار اردکان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۴۰۰ هزار مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور از آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان بازدید کردند.

حسین سبزواری افزود: نوروز امسال قلعه خرانق با سازه‌های باستانی دارای قدمت ۴۵۰۰ ساله و چک چک یا پیر سبز که از زیارتگاه‌های مهم جهان برای زرتشتیان محسوب می‌شود، از پربازدیدترین‌ جاذبه‌های تاریخی این شهرستان بود .

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۳۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های اردکان اسکان یافتند، ادامه داد: از دیگر پربازدیدترین مکان‌ها در این ایام موزه‌های مردم شناسی، مفاخر ، گنجینه ایثار و شهادت، موزه فرش و بافت تاریخی شریف آباد بوده است.

سبزواری برگزاری جشن روز اردکان، تور دوچرخه سواری در بافت تاریخی، رژه خودروهای کلاسیک و موتورهای سنگین، برگزاری جشن بزرگ در ورزشگاه آزادی و افتتاح بوم گردی بلبلستان را از دیگر برنامه‌های نوروزی در اردکان اعلام کرد و گفت: آیین هر گردشگر یک خشت (خشت زنی)، هر گردشگر یک رج (کاربافی) و برگزاری خیمه شب بازی در بافت تاریخی، اجرای ورزش زورخانه‌ای و جشن های بومی محلی در روزهای آغازین سال نو مهمترین برنامه های نوروز امسال در اردکان بوده است.

شهرستان اردکان حدود یک هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناخته شده دارد که نزدیک به ۲۴۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است .

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..