استاندار یزد: دولت از واحدهای حامی ورزش حمایت می‌کند

استاندار یزد گفت: دولت از واحدهای تولیدی که در زمینه زیرساخت‌های ورزشی و ورزش قهرمانی همکاری کنند حمایت های لازم را خواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی  در جمع تعدادی از مدیران عامل واحدهای تولیدی و مدیران باشگاه‌های ورزشی استان افزود: اعتقاد داریم در توسعه ورزش حتما باید بخش صنعت حضور داشته باشد و دولت به تنهایی نمی‌تواند زیرساخت‌های استان را تکمیل کند.

وی با تبریک سال جدید و بهار معنویت و قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی یزد صورت گرفته از تامین زمین برای احداث باشگاه‌های ورزشی خبر داد و گفت: در این زمینه مجوزهای لازم را به سرمایه گذاران می‌دهیم.

این مسئول اظهار کرد: واحدهای صنعتی که در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری می‌کنند در اولویت پرداخت تسهیلات حمایتی استان هستند و بدون شک برای توسعه ورزش، همکاری مردم و مسئولان به خصوص بخش خصوصی نیاز است.

فاطمی در ادامه معافیت مالیاتی را از دیگر مشوق‌های دولت ذکر کرد و گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی که در زمینه ورزش سرمایه گذاری کنند مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند و برای تحقق اهداف در حوزه ورزش فعالیت‌ها افزایش می‌یابد.

فاطمی همچنین به اولویت‌های ورزشی استان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: سیاست ما در حوزه ورزش سند یزد نوین و اجرای طرح‌های مختص این سند است و برای انجام آن همه باید در کنار هم ماموریت خود را شایسته بیش از گذشته انجام دهند.

در این نشست تعدادی از مسئولان و پیشکسوتان ورزش یزد به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی هم در بعد همگانی و قهرمانی اشاره و توسعه آن را بیش از قبل در سطح استان خواستار شدند.

مطابق آمارهای منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد و یزد در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم این بخش را در اختیار دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود که در تولید محصول کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصول نساجی با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده ، ۴۷ هیات ورزشی و ۶۰۰ باشگاه فعال دارد.

منبع:ایرنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..