نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

قوانین ساخت و سازها در استان یزد دقیق اجرا شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه با احداث چند سیل‌بند مشکل حل نمی شود، مسیر سیلاب را باز کنید، گفت: قوانین ساخت و سازها در استان یزد دقیق اجرا شود.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر یزد با بیان اینکه در بحث کشف حجاب در ایام نوروز شاهد اتفاقاتی هستیم که آزار دهنده است، اظهار داشت: بسیاری از مردم ولایتمدار و مومن دارالعباده یزد هم از وضعیت پیش آمده گلایه مند و ناراضی هستند که با یک برنامه ریزی حساب شده و دقیق می شد از این اتفاقات پیشگیری کرد.

جوکار با ابراز تاسف از روزه خواری توسط برخی در ملاعام، گفت: برخی از مغازه ها در ماه مبارک رمضان به صورت عادی و بدون پوشش در حال ارائه خدمات هستند، در صورتی که قبلا چنین چیزی را شاهد نبودیم و همین مسائل سبب گلایه مندی اقشار مختلف مردم دارالعباده یزد شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به دو سیل سال گذشته شهر یزد، عنوان کرد: دو سیل سال گذشته یزد کمرشکن بود و هزینه های بسیاری برای شهر یزد به وجود آورد. باید به این توجه کنیم که با چند سیل‌بند مسئله حل نمی شود و اگر با بارندگی مواجه شویم بازهم به مشکل خواهیم خورد پس یک کار اساسی و ماندگار، آزادسازی مسیر سیل و رودخانه داخل شهر یزد است.

جوکار ادامه داد: تجربه سیل به ما نشان داد که یزد امکاناتی در مقابله با آن ندارد و مجبور به دریافت تجهیزات و امکانات از استان های همجوار شدیم، هر چند با تلاش شورا و شهرداری برخی از اقلام خریداری شدند ولی باید تجهیزات را کامل کنیم.

وی در مورد قانون درآمدهای پایدار شهرداری و دهیاری ها، گفت: برای حفظ و مدیریت شهر چاره ای جز درآمد نیست و نبود این درآمد کار را برای مدیریت شهری دچار مشکل می کند، اگر این درآمد پایدار باشد درست است ولی رفتن به سمت جریمه و تغییر کاربری های نه تنها مسئله را رفع نمی کند بلکه پایدار نیز نخواهد بود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تاکید کرد: موضوع شهر و شهرسازی شوخی بردار نیست و قانونی که برای ساخت و سازها تدوین شده باید رعایت شود و احکام را دقیق اجرا کنید تا شاهد ساخت و سازهای اصولی باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..