درخواست صباغیان از جوکار؛

لایحه تفکیک حوزه‌های انتخابیه ۶ شهرستان یزد به مجلس ارائه شود

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در مجلس گفت: از نماینده مردم یزد و اشکذر درخواست دارم هرچه سریع‌تر درخواست بررسی حوزه انتخابیه شش شهر را به مجلس ارائه دهد.

محمدرضا صباغیان  اظهار داشت: مشکل حوزه انتخابیه شش شهرستان مهریز، ابرکوه، مروست، بافق، بهاباد، خاتم با همکاری کمیسیون امور داخلی مشکلات و مسائل تفکیک حوزه انتخابیه جمع بندی شده است.

وی افزود: دو نماینده به حوزه انتخابیه شهرستان مهریز و یزد اضافه شده که این لایحه برای ورود به صحن آماده است که از رئیس کمیسیون درخواست دارم هرچه سریع‌تر به صحن مجلس ارائه شود.

صباغیان گفت: اگر این طرح در صحن مجلس رأی بیاورد، ۴۰ نماینده به حوزه‌های انتخاباتی افزوده خواهد شد که دو نماینده به استان یزد تعلق می گیرد.

وی در مورد جابجایی پاسگاه شهید مدنی نیز یادآور شد: سال‌های زیادی برای جابجایی این پاسگاه پیگیری شده اما اکنون بعد از گذشت یک سال هنوز برای ساخت پاسگاه جدید اقدامی نشده و متولیان امر کوتاهی می کنند.

صباغیان ادامه داد: شهرستان مهریز با وجود این پاسگاه به نوعی بارانداز قاچاق، موادمخدر و اتباع شده است که این مسیر تلفات جاده ای زیادی داشته که بسیاری از خانواده ها را داغدار کرده است.

نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز با اشاره به اهمیت این موضوع تاکید کرد: جابجایی پاسگاه شهید مدنی در سفر استانی رئیس جمهور تصویب شد که توسط معاون رئیس قوه قضایه کلنگش را به زمین زده شد.

صباغیان درخواست کرد: از فرمانده انتظامی استان یزد، استاندار یزد و متولیان امر برای حل این مشکل اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی در مورد واگذاری مسکن ملی اظهار داشت: واگذاری این مسکن ها با هدف فرزندآوری و ازدواج جوانان است و سعی می کنیم قانونی را به تصویب برسانیم که این مسکن ملی به جوانان مجرد هم تعلق بگیرد.

صباغیان با بیان اینکه مرجع تصمیم گیری دولت است، عنوان کرد: قانونگذاری باید از سوی مجلس انجام شود و مجموعه های دیگر بر این قانون گذاری نظارت داشته باشند.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در مجلس ادامه داد: باید طبق قانون اساسی کشور، مجلس شورای اسلامی باید در رأس امور باشد و کار قانونگذاری و نظارت را به طور دقیق انجام دهد.

وی گفت: باید در مباحث مهم اقتصادی به تمرکز و یکپارچگی مداوم و مستمر برسیم تا مشکلات به طور کامل ارزیابی و حل و فصل شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..