گردشگری در اماکن تاریخی یزد با عینک هوشمند مجازی

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با مهیا کردن عینک‌های هوشمند مجازی اقدام به نمایش تصاویر و فیلم‌های سه‌بعدی اماکن تاریخی و مذهبی شهر دارالعباده یزد باکیفیت بالا در ایام نوروز امسال کرده است.

کارگروه گردشگری هوشمند با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد در ایام نوروز امسال در محل مسجد جامع یزد با شعار «مرز بین واقعیت تا رؤیا با عینک هوشمند مجازی» اقدام به نمایش تصاویر و فیلم‌های سه‌بعدی اماکن تاریخی و مذهبی شهر دارالعباده یزد باکیفیت بالا کرده‌ است.

این امر باعث ایجاد نشاط اجتماعی و علاقه‌مندی گردشگران و انگیزه جهت بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی یزد شده است، به‌نحوی‌که گاهی اوقات بازدیدکنندگان در صف ایستاده تا بتوان مکان‌ها را از دید دیگری ببینند.

اماکن تاریخی مذهبی نمایش داده‌شده شامل مجموعه امیر چقماق (شامل تکیه، مسجد، بازارچه حاج قنبر، پایاب، آب‌انبار و…) مسجد جامع کبیر یزد و بافت تاریخی اطراف مسجد جامع، آسیاب وزیر و قنات زارچ، باغ دولت‌آباد، خانه لاریها، زندان اسکندر و امامزاده جعفر(ع) است.

مکان‌هایی که در حالت عادی قابلیت بازدید ندارند نظیر پشت‌بام و مناره‌های مسجد جامع در این عینک‌های هوشمند قابل‌مشاهده هستند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..