جمعیت شهری یزد توسط ۲۱ شورای شهری اداره می‌شود

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استان یزد با اشاره به اینکه ۸۳ درصد جمعیت استان یزد شهری است، گفت: جمعیت شهری این استان توسط ۲۱ شورای شهری اداره می‌شود.

محمود شاکری شمسی  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه ۸۳ درصد جمعیت استان یزد شهری است، اظهار داشت: جمعیت شهری استان یزد توسط ۲۱ شورای شهری اداره می‌شود و در مجموع ۱۲۹ نفر اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان یزد هستند.

وی با بیان اینکه ۴۳ نفر از مجموع ۱۲۹ عضو شوراهای شهری یزد عضو جامعه فرهنگیان هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین شهرهایی که شوراهای آن را فرهنگیان تشکیل می‌دهند، شهرهای بفروئیه در میبد و عقدا در اردکان هستند.

شاکری شمسی عنوان کرد: بالغ بر ۸۰  درصد اعضای شورای شهر مهریز، ۷۱ درصد شورای شهر ابرکوه و ۵۷ درصد از اعضای شورای شهر میبد را فرهنگیان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استان یزد یادآور شد: ارتباط بین نهاد عمومی غیردولتی و نهادهای عمومی با آموزش و پرورش خوب است و امیدواریم شاهد پیشبرد امور در سایه این همکاری‌ها باشیم.

شاکری شمسی اظهار امیدواری کرد: در مدت زمان باقی مانده از فعالیت شوراها، بتوانیم اقدامات خوبی در استان یزد بوده و بتوانیم شاهد تقویت فرهنگ شورایی در این استان باشیم.

وی بیان کرد: تصمیم‌گیری شورایی در استان یزد دچار مشکلاتی است که امیدواریم با ارائه آموزش‌های شهروندی و ایجاد فرهنگ کار جمعی و شورایی از دوره پیش‌دبستانی، بتوانیم شاهد تغییر این روند در یزد باشیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..