گردشگری برای همه؛ یزد مقصدی جذاب برای کودک و نوجوان

یزد یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری به خصوص در ایام نوروز است و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با همکاری فعالان گردشگری استان سعی کرده که یزد نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای همه سنین از جمله کودکان و نوجوانان جالب توجه باشد.

شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد که در مسافرت‌های خانوادگی ایام عید، برخی بازدیدها به‌خصوص بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان بسیار خسته کننده است و این مسئله هم برای آنان و هم باقی اعضای خانواده تبدیل به امری آزاردهنده می‌شود.

با توجه به اینکه یزد یکی از پربازدید ترین مقاصد به خصوص در ایام عید است، فعالان گردشگری استان سعی بر این داشتند که یزد نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای همه سنین جالب توجه باشد.

بر همین اساس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به همراه انجمن گردشگری کودک و نوجوان استان یزد، طرح گردشگری کودک و نوجوان را در مهد رضویه واقع در بافت تاریخی و شرکت گروه پیش رویان نو راه گردو به همراه مجموعه باغ دولت اباد در این باغ جهانی پایه ریزی کرده است.

«مهد رضویه» یکی از خانه‌های زیبای یزدی، در کوچه پس کوچه‌های بافت تاریخی است که برای کودکان و نوجوانان مهمان در ایام عید مهیا شد؛ برنامه‌های مهد در تاریخ ۲۸، ۲۹ اسفند، یکم، ششم و هشتم فروردین ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ و دوم و سوم فروردین صبح‌ها و عصرها به روی علاقه مندان باز شد.

کارگاه‌های متنوع این مهد شامل گِل بازی، جعبه خاطره و ترسیم یزد از دیدگاه کودکان و نوجوانان، تخم‌مرغ رنگی و فلسفه تخم‌مرغ رنگی‌های سفره هفت سین که عیدی خاطره‌انگیر از یزد محسوب می‌شد، تورهای بافت‌گردی و احیای بازی‌های خاطره انگیز می‌شدند که به‌ صورت کاملا رایگان در اختیار مسافران و همچنین بازدید کنندگان یزدی قرار می‌گرفت.

مزیتی که در آنجا وجود داشت این بود که شما فرصت این را داشته کودکان خود را بسپارید به مجموعه و بروید و در نهایت سفری بدون مخاطره و تنش را برای کودکان و خود ممکن سازید.

این کارگاه‌ها اهدافی چون آشنایی کودکان با یزد و معماری آن و سنت‌های ایرانی، تقویت کانون گرم خانواده‌ها و برانگیختن خلاقیت کودکان و نوجوان اجرا شد که با استقبال زیادی از جانب کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها روبه‌رو شد.

این طرح گردشگری کودک و نوجوان استان به طور کلی تنها به مهد رضویه ختم نشده و باغ دولت آباد از زیباترین باغ‌های یزد را درگیر کرد؛ کاشت گیاه، رنگ‌آمیزی گلدان و خشت زنی،نقاشی و همراه شدن با قصه‌هایی از یزد، از جمله بارزترین کارگاه‌های در نظر گرفته شده برای باغ دولت آباد هستند که در تاریخ اول تا هفتم فروردین میزبانی آموزنده و نشاط آور برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها بودند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..