معاون استاندار: برنامه‌های نوروزی یزد متناسب با هویت و فرهنگ بومی طراحی شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: نوروز امسال در بافت تاریخی و مراکز گردشگری یزد برنامه‌های متنوعی با تکیه‌ بر اصالت، هویت و فرهنگ بومی استان طراحی و اجرا شده که این رویکرد بسیار ارزشمند است.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبر عزیزی در بازدید از بافت تاریخی ثبت جهانی شده یزد افزود: در بافت تاریخی و مراکز گردشگری یزد توسط مجموعه‌های فرهنگی استان برنامه‌هایی مانند آداب و رسوم عروسی‌های قدیم یزد، پخت غذاهای سنتی و شولی یزد، بزرگداشت مفاخر استان یزد، کافه شهدا و سرودهای نوروزی با هنرنمایی هنرمندان یزدی طراحی‌شده که مورد استقبال مردم و مسافران و گردشگران قرار گرفته است و فرهنگ و سنت‌های یزد را به خوبی معرفی می‌کند.

وی در ادامه با بیان کاهش ۸۰ درصدی تصادفات رانندگی استان یزد در نوروز امسال و کاهش آمار فوتی‌ها، گفت: انتظار از شهروندان استان و گردشگران این است که با رعایت قوانین ترافیکی و رانندگی نوروز بدون حادثه ای را برای خود و دیگران رقم بزنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد همچنین در خصوص تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: مردم یزد مردمی متدین هستند و تکریم مسافران و گردشگران استان حفظ می کنند و انتظار این است که حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داری مردم دارالعباده و حدود شرعی نیز رعایت کنند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..