۱۶۳ محکوم جرائم مالی غیرعمد استان یزد سال گذشته آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۶۳ محکوم جرائم مالی غیرعمد استان در سال گذشته با کمک و مشارکت خیران خبر داد.

سیدمسعود عظیمی بدهی این زندانیان را ۱۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از طریق قبولی دادخواست اعسار، گذشت رضایت مندانه شاکیان و آورده محکومان ۱۵۹ میلیارد تومان و با استفاده از منابع ستاد شامل کمک های نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانکی به میزان ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی این محکومان تامین و به حساب سپرده دادگستری واریز شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان ادامه داد: از این افراد ۱۰۸ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۳۶ مددجو محکوم به پرداخت مهریه، ۱۵ مددجو محکوم به پرداخت نفقه، ۲ محکوم در رابطه با دیه حادثه کار و ۲ نفر نیز به پرداخت دیه غیرعمد محکوم شده بودند.

عظیمی با قدردانی از تلاش اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان گفت: ۲۴ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و ۱۳۹ مددجو با پرداخت از منابع ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانکی از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۸ مددجو زن و ۱۴۵ نفر آنان مرد بودند .

وی از فعالیت روابط عمومی ستاد دیه استان برای اجرای پویش‌های متفاوت در ایام سال قدردانی کرد و افزود: ۱۰ مددجو با اجرای پویش فجر رهایی به مناسبت دهه فجر اسلامی، ۱۲ مددجو با اجرای پویش هر هیات آزادی یک زندانی، ۱۴ نفر با اجرای پویش قدم قدم تا آزادی و ۵۰ مددجو نیز با اجرای پویش رضوان (اختصاص هزینه مراسم درگذشتگان به آزادی زندانیان) از حبس آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد همچنین از برگزاری ۱۳ جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری مانند سال گذشته در تمامی شهرستان ها جشن های گلریزان برگزار می شود و امیدواریم با کمک های خیران زمینه آزادی محکومان جرائم مالی غیرعمد فراهم شود.

وی مهمترین رسالت ستاد دیه استان را فرهنگ سازی و جلوگیری از ورود افراد با محکومیت های مالی غیرعمد به زندان عنوان کرد و گفت: امسال برای هشتمین سال متوالی این ستاد مردمی با همکاری و مشارکت صدا و سیمای استان برای ساخت برنامه تلویزیونی “ماه مهربانی” اقدام کرده است که هر روزه در ماه مبارک رمضان یک ساعت قبل از افطار به صورت زنده به روی آنتن می رود تا در زمینه فرهنگ سازی جلوگیری از ورود افراد با محکومیت های مالی غیرعمد به زندان فرهنگ سازی شود.

عظیمی خاطر نشان کرد: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیرتجاری و غیرانتفاعی است که فعالیت امدادرسانی دارد و تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی فعالیت می کند و نیکوکاران می توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌ نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره کارت ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷ و شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ نزد بانک ملی ، شماره حساب ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵* واریز کنند .

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..