۱۵ مورد شکایت نوروزی گردشگران در یزد رسیدگی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: ۱۵ مورد شکایت نوروزی که توسط مسافران و مراجعه کنندگان به اماکن گردشگری استان در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت شده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت.

احمد آخوندی  افزود: اکثر شکایت‌های ثبت شده مربوط به مسائل اسکان و اقامت مسافران و لغو رزرو بوده است، همچنین بخشی از آن در خصوص درخواست ارتقاء سطح خدمات یا جلوگیری از فعالیت واحد فاقد مجوز بود که مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: موضوعی که در ارتباط با نارضایتی مسافران مشهود است در زمینه‌ی خرید از سایت‌های رزرو یا دفاتر خدمات مسافرتی است که هزینه‌ای بالاتر از نرخ مصوب واحد را پرداخت کرده است که همه موارد ثبت‌شده در سامانه به صورت روزانه مورد رسیدگی قرارگرفته و نسبت به رفع مشکل و جلب نظر میهمانان اقدام شده است.

 

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران قرار دارد و استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین موضوع گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..