استاندار یزد: ارائه خدمات به صنایع ومعادن منوط بر انجام مسئولیت‌های اجتماعی است

استاندار یزد گفت: ارائه هر گونه مجوز، تسهیلات و خدمات به فعالیت‌های صنعتی و معدنی در استان منوط بر انجام مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی این بخش است و بخش هایی که در این زمینه کوتاهی کنند با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری اظهار داشت: در سال های گذشته استان یزد برای توسعه اقتصادی هزینه های زیادی را در زمینه اجتماعی و فرهنگی متحمل شده است، بنابر این حوزه اقتصادی استان باید برای جبران بخشی از آسیب های موجود به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال استان عمل کند.

وی تصریح کرد: رویکرد استان در اجرای هر گونه طرح اقتصادی متوقف بر رعایت پیوست ها و ملاحظات فرهنگی و زیست بومی است و اعتقاد مدیریت استان بر این است که بدون توسعه فرهنگی و اجتماعی هر گونه توسعه اقتصادی، آسیب های بیشتری را برای استان به همراه خواهد داشت.

فاطمی با بیان اینکه هزینه در حوزه فرهنگ در اصل یک سرمایه گذاری بلندمدت است، یادآور شد: اگر مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه را حل نکنیم، هیچکدام از برنامه های توسعه ای ما به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و در این مسیر باید ظرفیت‌های بخش خصوصی، خیران و حوزه اقتصادی در کنار دستگاه های دولتی قرار گیرد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه اگر حوزه فرهنگ و مفاهیمی مانند هویت و اصالت در میان نسل جوان ما تضعیف شود، توسعه از محتوای آن خارج شده و جز پوسته ای ظاهری از آن باقی نمی ماند، ادامه داد: پروژه راه آهن یزد اقلید که در دولت دوازدهم افتتاح شده است، هنوز کامل نشده و تکمیل این طرح یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، این در حالی است که اجرای برخی طرح های فرهنگی استان معطل چند میلیون تومان بودجه است و با توجه به اهمیت فرهنگ چنین شرایطی شایسته استان یزد نیست و دستگاه های متولی این بخش باید از سوی صنایع و معادن و خیران مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.

فاطمی همچنین با تاکید بر برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در سال جاری ۱۱ نشست شورای فرهنگی عمومی برگزار شد، اما با توجه به اهمیت این شورا به عنوان بالاترین مرجع سیاست گذاری، رصد و پایش حوزه فرهنگ، برای سال آتی باید به گونه برنامه ریزی شود تا با دستور کارهای مشخص و کاربردی که از سوی دبیرخانه شورا تهیه می شود، نشست های شورا نیز به صورت هفتگی برگزار شود.

وی با تاکید بر تقویت مباحث فرهنگی در آموزش و پرورش استان، توجه ویژه به برگزاری اردوهای راهیان نور را مورد تاکید قرارداد و در خصوص همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی نیز از متولیان بخش های مختلف خواست دغدغه های فرهنگی را در این زمینه بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و برای تحقق نوروز همراه با نشاط مومنانه و بدون تلفات جاده‌ای تلاش ویژه به کار گیرند.

امام جمعه یزد: زمینه معرفت شناسی نسل جوان در آموزش و پرورش فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز با تاکید بر انجام اقدامات ریشه ای و اساسی در حوزه فرهنگ اظهار داشت: تحولات بزرگ در این زمینه باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و زمینه معرفت شناسی برای نسل نوجوان و جوان بیش از پیش فراهم شود.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی ادامه داد: امروزه جهت گیری همه حرکت های اصلاحی به سمت تغییر سبک زندگی است و در این میان آنچه که مورد غفلت قرار گرفته، هدف زندگی است، اگر هدف زندگی درست تبیین و نهادینه شود، سبک زندگی به دنبال آن اصلاح می شود، بنا بر این بیشتر تمرکز برنامه ها باید در همین زمینه باشد.

 

وی با بیان اینکه هنوز حال و هوای شهر رمضانی نشده است، تصریح کرد: انتظار این است که مسئولان به گونه ای برنامه ریزی کنند تا حجاب اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان از سوی مهمانان و مسافران نوروزی رعایت شود.

در این نشست مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان یزد نیز با ارائه گزارشی از برگزاری نمایشگاه قران در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۵ فروردین ماه در فضایی به وسعت ۱۲ هزار متر مربع از ساعت ۱۸ تا ۲۳ دایر می شود و برنامه های ویژه‌ی فرهنگی مانند افطاری، نمایش های آیینی و احیاء شب های قدر در قالب این نمایشگاه برگزار می شود .

در ادامه این نشست طرح تبیینی تربیتی امام رضا علیه السلام که در استان خراسان اجرا شده و اجرای آن نیز در استان یزد در دستور کار قرار دارد با هدف تقویت زمینه های شناختی نسل جوان از سوی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد معرفی شد.

منبع:ایرنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..