استاندار یزد: آموزش و تربیت همراه با یکدیگر باید حمایت شود

استاندار یزد گفت: حوزه آموزش و تربیت به‌عنوان دوبال تعلیم و تربیت است و هر کدام باید مورد حمایت قرار گرفته و تقویت شود نه اینکه با تضعیف یک بخش بخواهیم بخش دیگر را تقویت کنیم.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در آخرین نشست سال جاری شورای آموزش و پرورش استان یزد، افزود: ارتقای یک بخش مستلزم عدم ارتقا در یک بخش دیگر نیست و اینکه آموزش و پرورش استان یزد در امر آموزش قوی است و در حوزه تربیت ضعیف تر ، نباید باعث تصمیم نادرست باشد.

وی ادامه داد: استان یزد همواره در آموزش در کشور سرآمد است و به‌خصوص در کنکور که طی سالیان متمادی برتر بوده و این یک مزیت است که باید تقویت شود. البته در کنار آن نیز باید بحث تربیت هم پیگیری و تقویت شود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد گفت: مسئله تربیت و کارآفرینی برای ما مهم است ولی نباید تمرکز خود را در حوزه اموزش از دست بدهیم و هنر این است که آموزش را بهتر کنیم ولی در کنار آن کارآفرینی و تربیت را داشته باشیم و این تعادل برقرار شود.

فاطمی افزود: اهمیت درس کارآفرینی بر هیچکس پوشیده نیست و اگر درست تبیین شود قطعا یکی از جذاب ترین درس ها و هنر این است که چگونه این درس را ارائه کنیم و چه کسی این درس را تدریس کند.

وی ادامه داد: استان یزد در ترازی از کارآفرینی است که مدل کسب و کار یزدی را می توان به کشور معرفی کرد واستفاده از این پتانسیل بسیار اثر گذار است همچنین نباید از ظرفیت آموزش مجازی غافل شد و می توان از این طریق از توان همه فعالان این عرصه برای درس کارآفرینی استفاده کرد.

استاندار یزد گفت: درس کارآفرینی باید دراستان یزد در قالب یک مدل ارائه شود و در این روش از ظرفیت خارج از آموزش و پرروش هم استفاده شده و از ظرفیت آموزش مجازی نیز برای تکمیل آموزش ها استفاده شود.

فاطمی افزود: همچنین در قالب یک رویداد کارآفرینانه دانش آموزی بتوانیم جذابیتی ایجاد کنیم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارتباط با کارآفرینان موفق هم در کنار آن انجام شود.

وی اظهار داشت : آموزش مربیان هم دیده شود و دوره آموزشی ضمن خدمت هم برای فعالان این عرصه برگزار و مجمع اولیاء و مربیان هر شهرستان هم دعوت شده و اهمیت درس کارآفرینی و اینکه در آینده فرزندان ما بسیار اثر گذار است، تبیین شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از زحمات و تلاش‌های آموزش و پرورش استان و فرهنگیان و معلمان عزیز تشکر می کنم و سالی بسیار پرتلاش و فعالانه را پشت سر گذاشتیم و انشالله شاهد درخشش بیشتر دانش آموزان در حوزه علم و دانش و تربیت باشیم.

فاطمی همچنین از شورای آموزش و پرروش استان یزد در خواست کرد مناطق دور دست استان بیشتر مور د توجه قرار گیرد و اظهار داشت: برخی امکانات در شهرستان‌هایی مثل خاتم و ابرکوه برای ۷۰ سال پیش است و در حق این مناطق ظلم کرده ایم همچنین در حوزه دانش بنیان نیز عمدتا امکانات در مرکز استان است و باید دیگر مناطق هم دیده شده و این ظرفیت برای همه شهرستان‌ها برقرار شود. همچنین رویداد های فناورانه برای شهرستان‌ها نیز برگزار شده و استعداد های مناطق کمتر برخوردار هم مورد حمایت قرار گیرند.

محمد کاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: هنر ما در حوزه متوسطه اینست که سیستم تولید اعتماد به نفس را از طریق خود باوری نسبت به نقش فعال آنها با توانمندی هایی که عمدتا در هوش هیجانی دارند، پیش ببریم و در این زمینه نیز برنامه هایی تدوین شده و اجرایی خواهد شد.

تخصیص اعتبار برای پشتیبانی از برنامه های کارگروه استانی کار آفرینی دانش آموزی ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با مشارکت آموزش و پرورش و صاحبان صنایع، تولید برنامه با محوریت کارآفرینی با تکیه جوانان و چند دستور جلسه دیگر نیز در این نشست مطرح و مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..