شکوفایی ورزش محلات یزد در دهمین المپیاد

با آغاز دهمین المپیاد ورزش محلات، هیجان ورزشی در شهر یزد بالا گرفته است به گونه‌ای که شهروندان هر محله در یزد با توجه به علاقه و استعداد خود در یکی از ۵۸ رشته المپیاد شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در برنامه تلویزیونی «با ورزش» شبکه یزد با اشاره به آغاز رسمی دهمین المپیاد ورزش محلات یزد در تاریخ ۲۴ دی ماه، اظهار کرد: با تعاملات صورت گرفته با هیئت‌های ورزشی در این المپیاد شاهد برگزاری مسابقات در ۵۸ رشته هستیم.

وی در مورد این که چرا بعضی رشته‌های ورزشی و رده‌های سنی را در المپیاد نداریم، گفت: هیئت‌های ورزشی، انتخاب رشته و همچنین رده سنی مسابقات را بر عهده دارند و ما نقش حمایتی خود را با برگزاری المپیاد ایفا می‌کنیم.

صداقت در ادامه خاطرنشان کرد: تا امروز ۱۸ رشته ورزشی در المپیاد برگزار شده است و تا پایان سال تکلیف ۱۹ رشته دیگر هم مشخص خواهد شد؛ همچنین خوشحالم که بگویم تعداد شرکت کنندگان از مرز ۱۳ هزار نفر گذشته است که با توجه به برگزاری رقابت‌ها تا پایان خردادماه رکورد ۱۵ هزار شرکت کننده در سال گذشته شکسته خواهد شد.

وی بیان کرد: المپیاد ورزش محلات یزد جدا از بحث بالا بردن نشاط در جامعه به دنبال استعدادیابی و آن بعد حرفه‌ای ورزش است؛ ما به دنبال شناسایی رابطین ورزش در هر محله هستیم تا پویاتر در ورزش محلات گام برداریم.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، صداقت در پایان نیز عنوان کرد: با دستور استاندار در شهریورماه، بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش قهرمانی اختصاص پیدا کرده است اما زمان زیادی گذشت تا جایگاه حقوقی برای تخصیص این اعتبار به هیئت‌های ورزشی پیدا کنیم و در همین هفته مبلغ حمایتی خود را به حساب هیئت های ورزشی واریز می‌کنیم؛ اداره کل ورزش و جوانان درباره مبلغی که به حساب هر هیئت واریز می‌شود تصمیم گیری می‌کند و ما این ۸ میلیارد تومان بودجه را بین ۴۳ هیئت ورزشی تقسیم خواهیم کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..