امام جمعه بخش مرکزی یزد:

مدیریت گرانی و بهبود وضعیت اقتصادی اولویت دولت در سال جدید باشد

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: دولتمردان به مدیریت گرانی‌ها توجه کنند و بهبود وضعیت اقتصادی و رونق سفره مردم را در اولویت برنامه‌های سال جدید قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با تبریک فرا رسیدن سال نو و تقارن آن با حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: بایدها و نبایدها و حفظ ارزش‌ها در این ایام باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فصل درختکاری است، افزود: بهتر است درختان میوه در سطح شهر کاشته شود اما باید ببینیم کدام میوه بهتر و والاتر است، یکی از گزینه های بسیار خوب، درخت خرما است که باید در این زمینه فرهنگسازی شود و مناطقی در استان که استعداد کاشت خرما را دارند، مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و اطلاعات برای برقراری امنیت و دستگیری فرد متجاوز به حریم اماکن مذهبی قدردانی کرد و یادآور شد: اتفاقات تلخ و شیرینی در سالی که گذشت بسیار بود اما در برخی موارد باید تامل جدی داشت.

مدرسی بیان کرد: معطل ماندن پروژه های نیمه تمام در استان به ویژه پروژه های مورد نیاز مردم مثل بیمارستان‌های قلب و تامین اجتماعی باید مورد توجه باشد همچنین توجه به بعضی از پروژه های اولویت دار نظیر مراکز روان درمانی که بعد از کرونا نیاز به آن احساس می شود، ضروری است و به نظر می رسد هر بیمارستانی به صورت مستقل باید در این زمینه بخشی را در نظر بگیرد و روی سلامت روان افراد به صورت جدی کار کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حمایت از گروه‌های دغدغه‌مند و توجه به مطالبات مردم متدین در زمینه حجاب و عفاف تاکید کرد و آن را وظیفه‌ای همگانی دانست.

مدرسی افزود: ادارات و دستگاه های اجرایی به ویژه در زمینه اقتصادی یکی از معیارهای عملکرد مناسب و نامناسب خود را خستگی و شادابی بدانند به نظر می رسد مردم از چرخه و رفت و آمد به ادارات و عدم صدور مجوزهای لازم همراه با تاخیر کارها و نظارت های سلیقه ای و بخشنامه های خلق الساعه خسته هستند و باید در این زمینه توجه شود.

وی تصریح کرد: متاسفیم که بر اساس آمار ارائه شده، رشد سرمایه گذاری در یزد منفی است، از یک جهت رشد اقتصادی و اشتغال داشته ایم و از جهت دیگر سرمایه گذاران ما رغبت به کار نداشته اند و رتبه هفتم یزد اکنون به رتبه دوازدهم تبدیل شده است.

مدرسی ادامه داد: چالش‌هایی در استان وجود دارد نظیر چالش فرهنگی، جمعیتی و اقتصادی و امسال سال سختی از نظر اقتصادی برای بخش زیادی از جامعه بود هر چند که ما این سختی ها را مقدمه رهایی و نجات می بینیم اما به هر حال سختی ها و دشواری‌های مردم غیرقابل جبران بود و باید در این زمینه دولتمردان به مدیریت گرانی ها توجه کنند و بهبود وضعیت اقتصادی و رونق سفره مردم را در اولویت برنامه های سال جدید قرار دهند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..