استاندار: یزدی‌ها آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند

استاندار یزد با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای حضور مسافران در مناطق مختلف استان فراهم است گفت: مردم یزد از مسافران و میهمانان نوروزی با افتخار و شایستگی پذیرایی می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی به همراه تعدادی از مسئولان استان با حضور در شهرستان مهریز از چندین ایستگاه نوروزی ارائه خدمات سفر به مسافران بازدید و افزود: برپایی نوروزگاه‌ها با همکاری و حضور بخش‌های مختلف نهادها و سازمان‌ها برای ارائه خدمات سفر به مسافران فراهم است.

وی به جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری در شهر و مناطق روستایی اشاره کرد و ادامه داد: تمامی اقدامات با همکاری فرمانداران و در قالب ستاد خدمات سفر از مدت‌ها پیش اندیشه شده و همه با تمام توان لازم برای ایجاد زمینه مناسب برای پذیرایی از مسافران اقدام می‌کنند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه برپایی ایستگاه‌ها و نوروزگاه‌ها و برنامه‌های مختلف برای تامین خدمات بهتر به میهمانان و مسافران است ابراز امیدواری کرد تا در بهار امسال که با بهار قرآن تقارن یافته برای مردم و مسافران با موفقیت همراه باشد.

همچنین فرماندار مهریز گفت: در شهر و مناطق روستایی در بخش مرکزی کار ستاد خدمات سفر از مدت‌ها قبل با هماهنگی و همکاری فراهم است و مشکلی در ارائه خدمات به مردم و مسافران وجود ندارد.

محمد دهقان بنادکی افزود: ایجاد نوروزگاه‌ها در شهر و مناطق روستایی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان و برپایی نمایشگاه‌ها در بخش‌های مختلف از دیگر اقدامات در نوروز امسال است.

وی بیان کرد: هدف همه مردم و مسئولان در بهار معنوی امسال ارائه خدمات مناسب به مسافران و میهمانان است و در این خصوص تمامی مردم و مسئولان در کنار تشکل‌های مختلف اقدام می‌کنند.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..