جانشین رییس ستاد خدمات سفر یزد:

امکانات لازم برای مسافران نوروزی در یزد فراهم است

جانشین رییس ستاد خدمات سفر یزد گفت: همه امکانات لازم به منظور ثبت نوروزی خاطره‌انگیز برای مسافران و میهمانان در این استان فراهم است.

به گزارش یزدی نیوز محمد جواد ابوالحسینی، در نشست کمیسیون ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای یزد گفت: با توجه به نزدیک شدن سال جدید برنامه‌های کاهش امکان تصادفات در جاده‌ها توسط دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و وظایف مربوط به هر ارگان به آنها اعلام شد.

وی به طرح نوروزی پلیس راه و دیگر دستگاه‌های امدادی استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه امسال قبل از آغاز سال، مسافرت‌ها شروع شده امیدواریم همشهریان و هم استانی‌ها به نکات ایمنی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به غیر از دستگاه‌هایی که در این حوزه وظیفه ذاتی دارند، فرمانداران هم از ظرفیت‌های درون شهرستانی خود و سایر دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مسافران همت خود را به کار بستند.

طرح نوروزی پلیس راه از ۲۵ اسفندماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا پایان ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..