امام جمعه موقت یزد: مسافران نوروزی، حرمت ماه رمضان را نگه دارند

امام جمعه موقت یزد گفت: مسافران و میهمانان نوروزی، حرمت ماه مبارک رمضان را در سفر به دارالعباده یزد نگه دارند.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام “سید ناصر محمدی” در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد افزود: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و فرهنگ دارالعباده جزو خواسته مردم و مسئولان از عموم مسافران و گردشگران است.

وی ادامه داد: تقارن بهار طبیعت با بهار عبادت و قرآن یک فرصت بسیار ارزشمند در آغاز سال جدید است و همه مردم و مسافران باید به مقررات دینی و فرهنگی احترام قائل شوند.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه مردم استان همواره مسافرپذیر و میهماندوست هستند اظهار کرد: همکاری مردم و مسافران با مسئولان برای داشتن سالی مناسب به خصوص در بهار امسال مورد انتظار است.

محمدی از مردم، کسبه و صاحبان مشاغل مختلف خواست تا به نحو شایسته و در خور فرهنگ دارالعباده در همه مناطق میزبان خوبی برای همه افرادی باشند که یزد را مقصد گردشگری خود قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: از کسبه شریف و سخت‌کوش یزد انتظار می‌رود بیش از همیشه به خصوص در ایام نوروز با رعایت انصاف و روحی گشاده با میهمانان و مسافران نوروزی برخورد کنند.

امام جمعه موقت یزد همچنین به اهمیت رعایت عفاف و حجاب و اهمیت آن در دین مبین اسلام و آموزه‌های دینی اشاره کرد و از مسافران خواست در این خصوص دقت نظر لازم داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: کسبه باید برای تحقق آموزه‌های دینی و اخلاقی کمال همکاری با مسئولان برای اجرای کامل فرهنگ دارالعباده را داشته باشند که رسالت دینی است.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت یک فرصت است که مردم و جوانان از آن در راستای رسیدن به تقوا و کمال استفاده کنند؛ باید مردم و مسافران بیش از گذشته حرمت رمضان ماه خدا و ماه نزول کلام وحی را حفظ کنند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..