شهرک صنعتی یزد پایلوت کشوری شد

به گزارش یزدی نیوزعضو هیأت‌مدیره شرکت عمران شهرک صنعتی یزد عمده مشکل نواحی و شهرک‌های صنعتی را تأمین نقدینگی برای اداره امور شهرک اعلام کرد.

محمد مهدی فنایی با اشاره به لزوم تعریف چشم‌انداز برای شهرک‌های صنعتی و برنامه‌ریزی مدون در این زمینه اظهار داشت: بسیاری از کشورهایی که از ما عقب‌تر بودند و از ما کمک می‌گرفتند امروز در بسیاری از امور پیشرفت قابل توجهی داشته و از ما نیز جلوتر رفته‌اند.

وی ادامه داد: برای نمونه می‌توان به مالزی اشاره کرد که مردم آن زندگی وحشتناکی داشتند اما در شهرک‌های صنعتی آن چیزهایی را می‌بینیم که در مدت کوتاهی به وجود آمده و کشور ما با تمدن ۲۵۰۰ ساله‌ای که دارد و منابع عظیمی در اختیار ملت ایران است هنوز نتوانسته برای ساخت درمانگاه در شهرک صنعتی اقدام کند.

فنایی در ادامه خواستار عمل به تعهدات و قول و وعده‌ها شد و گفت: در زمان مدیریت پیشین این سازمان برای احداث مرکز درمانی قول پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان داده شد که تا امروز تحقق نیافته است اما از سوی معاون فعلی وزیر در این سازمان ضمن افزایش اعتبار مقرر شد تا هر چه سریع‌تر این اعتبار پرداخت شود.

وی بیان داشت: با احداث مرکز درمانی در محل شهرک صنعتی یزد واحدهایی که در این شهرک و منطقه ویژه اقتصادی مستقر هستند مشکلات بهداشتی درمانی کمتری خواهند داشت و دسترسی راحت‌تری به خدمات بهداشتی پیدا می‌کنند.

فنایی از دیگر نیازهای این شهرک را احداث باسکول برای وزن‌کشی برشمرد و گفت: در این زمینه نیز محلی دیده شده و مکان‌یابی آن انجام شده که برای اجرا نیاز به موافقت و تأمین اعتبار دارد.

وی ادامه داد: مشکلات و موارد متعددی در اداره امور شهرک‌ها پیش‌روی بوده که لازم است با تدابیری در رفع آن کوشید.

فنایی همچنین از پایلوت شدن شهرک صنعتی یزد در سفر مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد و گفت: شهرک صنعتی یزد از لحاظ اقدامات و مجموعه کارهایی که انجام شده است شهرکی زنده و پویا بوده که با تکمیل و رفع برخی نواقص می‌تواند به عنوان یک شهرک پایلوت کشوری و نمونه صنعتی باشد.

منبع: فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..