فعالیت نوروزی ۱۹ پایگاه امدادی هلال احمر در محورهای مواصلاتی یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از استقرار ۱۹ پایگاه امدادی ثابت و موقت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان و نیز ۱۲ پست نوروزی خدمات بشردوستانه جوانان در مناطق مختلف این استان طی ایام نوروز خبر داد.

«محسن حرازی‌زاده» در نشست با اصحاب رسانه، مهمترین هدف جمعیت هلال احمر را التیام‌بخشی به آلام آسیب‌دیدگان در حوادث مختلف و خدمات‌رسانی در این زمینه با حفظ کرامت انسانها ذکر کرد.

وی به طرح‌های نوروزی هلال احمر استان در نوروز ۱۴۰۲ و اجرای این طرح از امروز ۲۵ اسغندماه تا چهاردهم فروردین ماه اشاره و عنوان کرد: این طرح امسال در دو حوزه امداد و نجات و جوانان انجام خواهد شد که در حوزه امداد و نجات با فعالیت ۱۲ پایگاه ثابت و ۷ پایگاه موقت در استان خدمات‌رسانی به حوادث احتمالی جاده‌ای و مخاطرات طبیعی در دستور کار است.

حرازی زاده با اشاره به بیست و سومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه هلال احمر در نوروز ۱۴۰۲، گفت: در این رابطه نیز با حضور جوانان هلال احمر شاهد برپایی ۱۲ پست خدمات نوروزی در مبادی ورودی و خروجی و دیگر نقاط استان هستیم که در قالب این پستها ۱۱۰۰ نفرروز فعالیت داوطلبانه را خواهیم داشت.

وی در این باره تصریح کرد: امسال در قالب این پستهای نوروزی شاهد برگزاری برنامه‎های متعددی برای مسافران خواهیم بود که از ان جمله می‌توان به برگزاری پویش «بهبود رفتارهای ترافیکی» با آموزشهای چهره به چهره و امضاء میثاق‌نامه این پویش و نیز استفاده از چهره‌های سرشناس در این زمینه، ایجاد فضای دوستدار کودک در جهت ایجاد نشاط و شادی آنها و نیز فراهم کردن امکان استراحت و ارائه آموزش به رانندگان، ارائه آموزشهای مهارتی و آموزشهای ابتدایی حوزه سلامت، ارائه خدمات زیست محیطی و ارائه برنامه‌ها و پویشهایی مرتبط با ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

به گفته وی، ارائه خدمات و آموزشهای تیم‌های سحاب که با استفاده از دوچرخه در مراکز گردشگری و تفرجگاه‌ها حضور می‌یابند نیز از دیگر برنامه‌های نوروزی هلال احمر است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه گفت: تلاش داریم با کمک رسانه‌ها ضمن معرفی خدمات هلال احمر به جامعه، بیشترین جذب مشارکتهای مردمی را در امدادرسانی و ارائه خدمات مطلوبتر دنبال کنیم.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته سال جاری در حوزه‌های مختلف هلال احمر اشاره و بیان کرد: استان یزد در حوزه امداد و نجات دارای ۱۲ پایگاه ثابت امداد جاده‌ای و کوهستان است که همواره در جهت کاهش میزان صدمات جاده‌ای به شهروندان تلاش می‌کنند و خوشبختانه امسال شاهد کاهش این صدمات با ارتقای رهاسازی، نجات و انتقال مصدومان به مراکز درمانی بودیم.

حرازی‌زاده با اشاره به استقرار بالگرد هلال احمر در استان و امدادرسانی در موارد مورد نیاز، از مهمترین ماموریتهای انجام شده در سال جاری توسط این بالگرد را مربوط به حادثه قطار خواند.

وی با اشاره به آمار بالای گم‌شدگی و پرت‌شدگی در مناطق کویری و کوهستانی استان در سالجاری، از امدادرسانی مناسب هلال احمر در این زمینه با استفاده از پهباد و نیرویهای امدادی خبر داد.

وی به افزایش تلاش هلال احمر استان بر بازتوانی و توان‌افزایی اعضاء و عموم مردم با برگزاری دوره‌های آموزشی در مقایسه با سالهای گذشته که استان درگیر بحران کرونا بود، اشاره و در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان هلال، بیان کرد: اعتقاد داریم به پشتوانه اعضای جوان که از هر طیفی از جامعه با هلال احمر همکاری دارند، خدمات بهینه‌ تری انجام خواهد شد و در این راستا شاهد فعالیت کانون‌ غنچه‌ها، کانون دانش‌آموزی و سایر بخشهای مرتبط هستیم.

 

حرازی زاده با اشاره به راه اندازی تاکنون ۸۴ خانه هلال در سراسر استان که ۵۴ مورد آنها روستایی و ۳۰ خانه، شهری است، گفت: اعتقاد داریم با ارائه آموزشهای لازم در قالب این خانه‌های هلال می‌توانیم آمادگی مردم را در برابر حوادث افزایش دهیم و در این رابطه نیز هم اکنون در قالب هر خانه هلال دو تیم ۱۰ نفره آموزش‌دیده و آماده داریم.

وی به فعالیتهای صورت گرفته یکسال اخیر هلال احمر در حوزه داوطلبان نیز اشاره و عنوان کرد: کمک‌های حمایتی این حوزه به مددجویان عمدتاً با مساعدت خیرین انجام می‌شود به طوری که در یک و نیم سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان به مددجویان کمک و دو میلیارد تومان معرفی جهت تسهیلات کم بهره معرفی شدند و در حوادث مختلف مانند زلزله خوی نیز به همت خیرین سربلند بودیم.

وی همچنین در این زمینه به اعزام کاروانهای سلامت به مناطق دوردست و محروم شهرستانها و نیز برگزاری طرح نذر آب ۵ که امسال در داخل استان و در منطقه خاتم و مروست انجام شد، اشاره کرد.

این مسئول به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی هلال احمر استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال شاهد انتقال داروخانه هلال احمر در مرکز استان و توسعه فضای ارائه خدمات آن بودیم.

وی ادامه داد: در موضوع توان بخشی نیز درمانگاه هلال احمر استان بازگشایی و در زمینه دندان پزشکی نیز فعال‌سازی شد و حتی دوره های آموزشی را در سطح کشوری برگزار کردیم.

وی همچنین از فعال‌سازی مرکز ارتوپدی فنی هلال احمر در سال جاری خبر داد و گفت: تیمهای اضطراری بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر استان از آمادگی بالایی برخوردارند و هرساله رزمایشهایی در این زمینه برگزار می‌شود.

 

حرازی زاده با بیان این که مصمم به تکمیل تجهیزات در این حوزه برای آمادگی خدماترسانی مطلوبتر در حوادث احتمالی هستیم،‌ در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۱۲ مرکز فوریتهای هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان در هنگام حوادث است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..